تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
1

از حکایت آن ۲ زن تا تقابل ثروت و فقر و راز مخفی خانم رئیس جمهور

  • کد خبر : 47054
  • 22 تیر 1393 - 17:19
از حکایت آن ۲ زن تا تقابل ثروت و فقر و راز مخفی خانم رئیس جمهور

رسانه‌های ایتالیایی، فینال جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل را تقابل قدرت اقتصادی و سیاسی آلمان با کشور آرژانتین قلمداد کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ورزشی کمال مهر، در آستانه برگزاری فینال جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل و رویارویی تیم‌های ملی آلمان و آرژانتین شبکه خبری آنسا با ارائه تحلیل و گزارشی از بازی از تقابل سیاسی و اقتصادی دو کشور یاد کرد و از وجه دیگری به این ماجرا نگریست.

در ابتدای این گزارش تیم آرژانتین به تیم‌های ضعیف ایتالیایی مثل پالوا و رجینا‌ که شرایط قابل قبولی در سری A نداشته و به دسته پایین‌تر سقوط کرد‌ه‌اند شباهت داده شده و تیم ملی فوتبال آلمان همانند تیم فوتبال رئال‌مادرید قلمداد شده که موفق به کسب قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا شده است.

نویسنده قصد دارد با این شباهت تفاوت‌های حاضر در هر ۲ تیم را به رخ کشیده و به نوعی موقعیت فنی آنها را در مقابل یکدیگر نشان دهد این جذابیت دنیای فوتبال است که فقط در لیونل مسی خلاصه نمی‌شود و در آن هر اتفاقی رخ می‌دهد.

یکشنبه شب در استادیوم مار‌اکانا، ثروتمندان آلمانی با فقرای آرژانتینی نبرد خواهند کرد. از یک طرف تیم قدرتمند اروپایی در کنار آنگلا مرکل، صدراعظم که به طور حتم در استادیوم حضور خواهد داشت و از طرف دیگر کریستیانو کریشنر، رئیس جمهور آرژانتین که هنوز حضورش در این بازی قطعی نشده است رودرروی هم قرار خواهند گرفت.

این در حالیست که رئیس جمهور آرژانتین در مصاحبه‌ای اعلام کرد که برای اجلاس سران بریکس که در تاریخ چهاردهم و پانزدهم ژوئیه در برزیل به میزبانی دیلماراسف‌ برگزار خواهد شد شرکت خواهد کرد اما حضورش در فینال جام جهانی همچون یک راز مخفی است. به هر ترتیب جایگاه ویژه مقامات سیاسی و هواداران ورزشی پیش از این هرگز با این درجه اقتصادی- ورزشی در میادین بین‌المللی نمود نداشته است هر چند که در این بین رتبه اقتصادی مهم شمرده نشده و فقط گل‌هایی که وارد دروازه‌ها می‌شوند محاسبه خواهد شد.

بازی آلمان و آرژانتین خارج از مستطیل سبز، یک رویارویی تاریخی برای ۲ کشور خواهد بود. هر دوی این کشورها توسط ۲ زن هدایت می‌شوند و در این بین تیم ملی آلمان که از قدرت اقتصادی در بازارهای بین‌المللی برخوردار است به طور حتم با اعتماد به نفس بیشتری به میدان خواهد رفت و در برابر آرژانتین قرار خواهد گرفت که با بی‌ثباتی اقتصادی و اجتماعی در کشورش دست به گریبان است.

جاکومو واچیاگو، اقتصاددان ایتالیایی در این رابطه می‌گوید: ۱۰ سال پیش هر ۲ کشور آلمان و آرژانتین از نظر اقتصادی با بحران مواجه بودند آلمان‌ها در آن زمان آستین بالا زده و با قبول کاهش درآمد موقت به افزایش سرمایه‌گذاری در خارج از این کشور پرداختند و حالا به قدرت اقتصادی بزرگ در اروپا تبدیل شدند اما در عوض آرژانتینی‌ها فریب خوردند و فقط به پرداخت بدهی‌هایشان اکتفا کردند.

خلاصه اینکه علاوه بر مسابقه در زمین چمن همه شاهد ۲ سبک مخالف از فوتبال خواهند بود در واقع همان تفاوتی که در سیستم مالی و اقتصادی ۲ کشور وجود دارد در این بازی نمود خواهد کرد.

همان‌طور که گفته می‌شود اگر فوتبال آینه یک اجتماع است بنابراین تیم ملی یک کشور صادقانه مقطعی از اجتماع آن کشور را در زمین بازی معرفی می‌کند.

اگر یواخیم لو، سرمربی تیم ملی آلمان توانست بلافاصله قوانین را به تیم میزبان دیکته کرده و برزیلی‌ها را تحقیر و تاریخ فوتبالشان را بر سرشان خراب کند می‌بینیم که در طرف دیگر صدراعظم آلمان شرایط مورد نظرش را در اروپا دیکته کرده و ضربات پنالتی‌اش را به دیگران تحمیل می‌کند.

به هر حال یکشنبه در فینال ریودوژانیرو، مردم دنیا فقط شاهد رویارویی ۲ تیم فوتبال نخواهند بود بلکه شاهد تقابل ۲ تفکر متفاوت و ۲ اقتصاد مختلف خواهند بود.

انتهای پیام/

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=47054

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x