تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
1

اعلام آخرین وضعیت برگزاری آزمون استخدامی مربیان پیش‌دبستانی

  • کد خبر : 46527
  • 18 تیر 1393 - 10:39

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: کارهای مقدماتی را انجام داده شده و وزیر آموزش و پرورش هم زمان احتمالی برگزاری این آزمون را اواسط مردادماه اعلام کرده است.

 به گزارش خبرنگار اجتماعیکمال مهر ، از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از معاونت آموزش ابتدایی، محمد دیمه‌ور، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس و در پاسخ به این پرسش که «آخرین وضعیت برگزاری آزمون مربیان پیش دبستانی چگونه است و اگر این آزمون قرار است ۱۷ مردادماه برگزار شود نباید مواد آزمون و اطلاع‌رسانی در این خصوص انجام شود؟»، اظهارداشت: یک تکلیف قانونی به استناد مصوبه مجلس داشتیم که تا مهرماه مهلت ۲ ساله برای برگزاری آزمون مربیان پیش دبستان به اتمام می‌رسد و وزارت آموزش و پرورش باید نسبت به برگزاری آزمون و تعیین اولویت استخدامی این نیروها اقدام کند.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش کارهای مقدماتی را انجام داده است و وزیر آموزش و پرورش هم زمان احتمالی برگزاری این آزمون را اواسط مردادماه اعلام کرده است.

دیمه‌ور صدور مجوز استخدام را نکته اصلی این موضوع عنوان کرد و گفت:  صدور مجوز استخدام در اختیار معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری است و تا این لحظه مجوز استخدامی صادر نشده است تا آموزش و پرورش به استناد آن مجوز قادر به جذب این نیروها باشد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «آیا در این خصوص مشکلی وجود دارد و آیا آموزش و پرورش می‌تواند این آزمون را برگزار نکند؟»، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش نه مخالفتی با برگزاری آزمون دارد و نه خدایی نکرده به دنبال آن است که قانون را دور بزند.

وی افزود: خودمان را مکلف به انجام وظایف قانونی از جمله مصوبات مجلس می دانیم، مصوبه مجلس می‌گوید «آزمون برای تعیین اولویت استخدام»؛ یعنی آموزش و پرورش آزمونی برگزار کند وافرادی که واجدشرایط باشندوبرگزیده شوندودرنوبت واولویت استخدام هایی که آموزش وپرورش خواهدداشت قرارگیرند.

دیمه‌ور در پاسخ  به این سوال که آیا آموزش و پرورش ردیف استخدامی دارد که این نیروها را جذب کند، اظهارکرد: برابراطلاع تااین لحظه مجوزی صادرنشده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: هم‌اکنون آموزش و پرورش به نفع این مربیان پیش دبستانی تلاش می‌کند که اگر همکاری و همراهی از سوی معاونت نظارت راهبردی انجام شود، مجوز استخدام را دریافت و آزمون را برگزار کند.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا آموزش و پرورش وظایف خود را برای برگزاری این آزمون انجام داده است؟»، تصریح کرد: بله، همه مقدمات وتمهیدات برای برگزاری آزمون مربیان پیش دبستانی مشخص شده است و تمام این موضوعات را آموزش و پرورش تدبیر کرده است.

دیمه‌ور در پاسخ به این پرسش که «آیا تعداد افرادی که مجاز به شرکت در آزمون مربیان پیش دبستانی و نیروهای خرید خدمت آموزشی هستند مشخص شده است؟»، گفت: بله مشخص شده است، اما اطلاعات دراختیارامور اداری است و بنده از تعداد افراد واجدشرایط آزمون اطلاع دقیقی ندارم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش تمام تلاش خود را برای برگزاری آزمون و استخدام این نیروها انجام داده است و برای آموزش و پرورش با توجه به کمبود نیرویی که در ابتدایی دارد، ورود این افراد به دوره ابتدایی یک مزیت است و به دنبال آن هستیم که هم آزمون برگزار شود و هم این نفرات استخدام شوند؛ اما یک هماهنگی هایی از لحاظ قانونی با مرجع صادر کننده مجوز وجود دارد که آنجا وزارتخانه مشغول پیگیری است.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=46527

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x