تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

عراقچی،‌ تخت روانچی و هلگا اشمید صبح فردا به گفت‌‌وگو می پردازند

  • کد خبر : 46195
  • 17 تیر 1393 - 7:58
عراقچی،‌ تخت روانچی و هلگا اشمید صبح فردا به گفت‌‌وگو می پردازند

روند رایزنی ها در مسیر نگارش متن توافق جامع هسته ای که در ششمین مرحله از مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۵ به میزبانی وین در دستور کار قرار گرفته است،فردا (سه شنبه) با دیدارهای دو جانبه ظریف و اشتون و همچنین عراقچی و روانچی با اشمید و کلمنت ادامه می یابد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی کمال مهر؛”سیدعباس عراقچی” و “مجید تخت روانچی” معاونان “محمدجواد ظریف” وزیر امور خارجه ایران و “هلگا اشمید” معاون کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به منظور نگارش متن پیش نویس توافقنامه جامع هسته‌ای (برنامه اقدام مشترک جامع)فردا (سه شنبه)ساعت ۹.۳۰ به گفت‌‌وگو می پردازند.

همچنین؛دیدار و رایزنی دوجانبه “محمدجواد ظریف”وزیر امور خارجه کشورمان و “کاترین اشتون” مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  فردا دنبال می شود.

معاونان ظریف و اشتون نیز در راستای نگارش متن این توافقنامه از روز جمعه تاکنون چهار دور رایزنی دوجانبه داشتند و یک نشست سه جانبه نیز با حضور سید عباس عراقچی، مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه ایران، هلگا اشمیت معاون اشتون و ویلیام برنز قائم مقام وزیر خارجه آمریکا برگزار شد.

اولین دور رایزنی معاونان ظریف و اشتون برای نگارش متن پیش نویس توافقنامه جامع بعدازظهر روز جمعه برگزار و هفت ساعت و نیم به طول انجامید.قرار بود این نشست صبح جمعه آغاز شود که به درخواست طرفین و برای انجام مشورت‌های داخلی این نشست به بعدازظهر موکول شد البته در این فاصله عراقچی و اشمیت نشستی دوجانبه داشتند و پس از آن نیز نشستی دوجانبه بین تیم مذاکره کننده ایرانی به ریاست معاونان ظریف و ویلیام برنز قائم مقام وزیر خارجه آمریکا برگزار شد.

عراقچی،‌ تخت روانچی و هلگا اشمید صبح شنبه نیز به مدت چهار ساعت در خصوص نگارش متن توافقنامه جامع به گفت‌‌وگو پرداختند. البته یک دور نشست سه جانبه نیز بین معاونان ظریف،‌ اشمید و ویلیام برنز قائم مقام وزیر خارجه آمریکا بعدازظهر شنبه به مدت سه ساعت برگزار شد. یک دور نشست کارشناسی نیز به ریاست حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه و استفان کلمنت دستیار ارشد کاترین اشتون برگزار شد.

معاونان ظریف و اشتون عصر (یکشنبه) نیز در سومین دور از رایزنی‌ها برای نگارش متن توافقنامه به مدت دو ساعت و نیم به گفت‌وگو نشستند و اواخر دیشب نیز یک ساعت در این زمینه گفت‌وگو کردند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=46195

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x