تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

آیت‌الله مهدوی کنی چشمهایشان را باز کردند/ تنفس بدون دستگاه / عفونت ریوی کنترل شد

  • کد خبر : 45561
  • 14 تیر 1393 - 9:24
آیت‌الله مهدوی کنی چشمهایشان را باز کردند/ تنفس بدون دستگاه / عفونت ریوی کنترل شد

سخنگوی تیم معالج آیت‌الله مهدوی کنی آخرین وضعیت جسمانی رییس مجلس خبرگان رهبری را تشریح کرد و همچنین داماد آیت‌الله مهدوی کنی نیز اظهارات پزشک معالج را مورد تایید قرار داد.

به گزارش کمال مهر“دکتر فضل‌الله صفی” ، درباره آخرین وضعیت جسمانی “آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی” رئیس مجلس خبرگان رهبری، گفت: چشمهایشان را باز کردند و این نشان دهنده فعالیت سالم بوده، اما پروتکسان ایشان غیر فعال است.

دکتر صفی در ادامه اظهارات خود اضافه کرد: علاوه بر باز کردن چشم‌ها،‌ در صورت پلک زدن میتوان نتیجه گرفت که فعالیت‌ها سالم است.

وی عفونت ریوی به وجود آمده از هفته قبل را کاملا کنترل شده ارزیابی کرد و در ادامه افزود: با توجه به تنفس خودبه خودی آیت‌الله مهدوی کنی از دستگاه تنفسی جدا شدند.

همچنین “حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرلوحی” داماد آیت‌الله مهدوی کنی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران  حال عمومی رییس مجلس خبرگان رهبری را خوب ارزیابی کرد و گفت: رفلکس‌های مغز ایشان بهتر شده است.

وی افزود: اعضای بدن ایشان از جمله قلب، کبد، کلیه و ریه بهتر شده و داروهای مورد مصرف در بهبود بیماری آیت‌الله مهدوی کنی تاثیرگذار بوده است.

گفتنی است، پیش از این سخنگوی تیم معالج آیت الله مهدوی کنی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران درباره آخرین وضعیت جسمانی  رئیس مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: وضعیت عمومی ایشان قابل قبول است اما عفونت ریوی نیز جدیدا به وضعیت بالینی ایشان اضافه شده و این خطر بسیار بزرگی است که بیماران بستری در بخش ICU را تهدید می‌کند.

وی پیرامون مشورت تیم پزشکی معالج به منظور اقدامات درمانی برای بهبود وضعیت آیت‌الله مهدوی‌کنی گفت: کارهایی که از سوی این تیم انجام می‌شود بیشتر مراقبتی و حمایتی است چرا که درمان‌های اساسی بیشتر بستگی به وضعیت هوشیاری ایشان دارد که متاسفانه طی سه هفته اخیر بهبودی خاصی حاصل نشده است.

سخنگوی تیم پزشکی “آیت‌الله مهدوی کنی” عفونت ریوی را در روند درمانی آیت‌الله مهدوی کنی بسیار خطرناک ارزیابی کرد و افزود: سیستم ایمنی بیماران با کهولت سن تضعیف شده و بیشتر در خطر عفونت‌ها قرار می‌گیرند.

پزشک معالج رئیس مجلس خبرگان رهبری در مورد آخرین تصمیم تیم پزشکی پیرامون وضعیت جسمانی ایشان خاطرنشان کرد: تشخیص‌ها از قبل از سوی تیم پزشکی داده شده و در حال حاضر درمان‌های حمایتی بر روی ایشان انجام می‌شود.

لازم به ذکر است، بیست و نه روز از بستری شدن “آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی” رئیس مجلس خبرگان رهبری در بیمارستان بهمن تهران می‌گذرد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری، پس از بازگشت از مراسم ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی در ۱۴ خرداد ماه سال جاری دچار عارضه قلبی شده و تاکنون در حالت کما بسر می‌برد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=45561

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x