تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
1

به اسم جشن ماه رمضان مفاسدی در این شهر در حال وقوع است/ حجاب بخشی از فرهنگ و تمدن ایرانی است

  • کد خبر : 45534
  • 14 تیر 1393 - 8:53
به اسم جشن ماه رمضان مفاسدی در این شهر در حال وقوع است/ حجاب بخشی از فرهنگ و تمدن ایرانی است

نماینده ولی فقیه در استان البرز امام جمعه کرج گفت :به بهانه جشن ماه مبارک رمضان این روزها اتفاقاتی در استان البرز و استفاده از بیت المال جهت ترویج فحشا در برخی از مکان های دولتی بوجود آمده که به اسم جشن ماه رمضان مفاسدی در این شهر در حال وقوع است و این درست نیست.

گروه استانی«کمال مهر»؛ آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج  با تبریک فرا رسیدن ماه ضیافت الهی، ماه رمضان را ماه بندگی خدا دانست و اظهارداشت: روز ها و شبهای ماه مبارک رمضان بهترین ساعات طلب بخشش و نزدیکی به خدا است

وی افزود: بنا به فرمایش امیرالمومنین(ع) کسی نباید از خدا ناامید شود و انسان گناهکار باید همواره نسبت به گناهان خود استغفار کند که ماه رمضان زمینه بسیار مناسبی برای استغفار و بخشش گناهان است.

امام جمعه کرج در بخشی دیگر از سخنان خود یکی از ابزارهای دشمن برای ترویج بی‌حجابی در جامعه را ماهواره عنوان کرد و گفت: در سال ۷۳ سه شبکه فارسی زبان در کل دنیا وجود داشت اما در سال۱۵۰،۹۳شبکه فارسی زبان وجود دارد.

وی ادامه داد: شبکه ماهواره‌ای و تولید برنامه‌هایی فرهنگ ما را نشانه گرفته، لذا باید در تولید برنامه‌ها و اجرای برنامه‌های فرهنگی بسیار جلوتر از دیگران باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان البرز بیشتر استفاده کنندگان ماهواره در ایران را زنان دانست و گفت: پیامدهای وجود ماهواره در خانه ها باعث بوجود آمدن هرج و مرج اخلاقی، افزایش جنایت و طلاق در جامعه و تغییرات فرهنگی می باشد.

وی با تاکید بر تقویت حجاب و عفاف در دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه مرکز علم، اندیشه و فرهنگ است و در کنار مسائل درسی و علمی در این‌گونه جوامع باید فرهنگ دینی و اسلامی نیز بیش از گذشته نهادینه شود و دانشگاه باید در کنار مسائل فرهنگی و علمی، عفیف هم باشد و همچنین دانشجویان و دانش‌آموزان را از اقدامات شوم دشمنان آگاه سازیم.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه ما نباید از دشمن غافل باشیم، بیان داشت: آگاه‌سازی زنان و مردان جامعه امری مهم و ضروری محسوب می‌شود فلذا رواج بی عفتی و بی حجابی از سوی دشمن یکی از ترفندها و نقشه شومی است که دشمنان ایران اسلامی به جد پیگیری می کنند.

وی ادامه داد: دشمن می داند که بحث عفاف و حجاب نقطه استراتژیک ایران اسلامی است و همواره سعی در کم رنگ کردن آن دارد که این نکته توجه و عمل بیشتر مسئولین فرهنگی را می طلبد و از بین بردن عفت و غیرت، هدف اصلی دشمن در جامعه است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز همچنین یادآورشد: حجاب بخشی از فرهنگ و تمدن ایرانی است و حجاب در ایران قبل از اسلام هم وجود داشت ولی با ورود اسلام به کشور تکمیل شد.

امام جمعه شهرستان کرج عنوان کرد: عفت و حیاء  یکی از ضرورت های امروز جامعه اسلامی است بنابراین حضور در جامعه ی پاک، همواره آرامش و آسودگی خاطر برای انسان بدنبال خواهد داشت .
آیت الله حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنانش به سه دیدار اخیر مقام معظم رهبری با خانواده های شهدای هفتم تیر، اساتید دانشگاه ها و جامعه قرآنی کشور اشاره کرد و بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در این سه دیدار تاکیدشان بر روی دشمن و دشمن شناسی بود که نشان می دهد برخی از مسئولان در این زمینه کم کاری کرده اند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت روز قلم گفت : آزادی بیان و آزادی قلم را از اصول مترقی قانون اساسی جمهوری اسلامی است و رسانه ها و اهل قلم باید مراقب باشند که  از خط تقوا و صداقت فاصله نگیرند و در بیان مطلبشان برای مردم ایثارگری ها، شهادت ها، رشادت ها و فداکاری های مردم را درست نوشته وبه آن باور داشته باشند.

حسینی همدانی مسئولیت اهل قلم و مطبوعات در جامعه اسلامی را بسیار بالاست دانست و افزود:  با توجه به سنگینی وظیفه مطبوعات و رسانه ها  باید مواظب باشند که عده ای خودشان را ازران نفروشند.

خطیب نماز جمعه این هفته کرج با اشاره به فرارسیدن واقعه ۱۸ تیر سال ۷۸ اظهارکرد: غائله ۱۸تیرسال ۷۸ غائله خطرناکی بود که با تدبیر رهبری و حماسه ۲۳ تیر که مردم به وجود آوردند ختم شد البته میان داران آن به کشورهای خارجی پناهنده شده اند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰سال بعد یعنی در سال ۸۸ غائله دیگری با همان افکار با روش دیگری  به میدان آمدند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز  گفت :به بهانه جشن ماه مبارک رمضان این روزها اتفاقاتی در استان البرز و استفاده از بیت المال جهت ترویج فحشا در برخی از مکان های دولتی بوجود آمده که به اسم جشن ماه رمضان مفاسدی در این شهر در حال وقوع است و این درست نیست.

آیت الله همدانی در توضیح این مسئله و اعتراض به حضور خواننده خارج نشین در البرز عنوان کرد: به مسئول بی عرضه ای در این زمینه تذکر می دهم و در پاسخ می گوید که از تهران تحت فشار هستم فلذا بنده کاری با تهران ندارم و به شدت  با ترویج بی بندو باری و اشاعه فحشا مخالفم.

وی این اتفاقات دور از شان ماه مبارک رمضان دانست و تاکید کرد: این جشن ها که مروج فحشا است باید جمع شود و به مسئولان مربوطه هشدار می دهم تا امشب این آقایان این مجالس را جمع کنند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=45534

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
1
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x