تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

حداقل کاری که سران فتنه باید انجام دهند

  • کد خبر : 43052
  • 28 خرداد 1393 - 11:41

برای اینکه چه در زمان حال و چه در آینده هیچ کسی نتواند نظام اسلامی را متهم کند حداقل کاری که سران فتنه باید انجام دهند این است که به صورت علنی به ظلم بزرگی که در حق نظام اسلامی روا داشتند اعتراف کنند.

به گزارش گروه وبگردی کمال مهر وبلاگ افاضات عقل کل نوشت: حضرت یوسف علیه السلام چندین سال در زندان بود. وقتی خواب پادشاه مصر را تعبیر کرد و پادشاه دستور داد که او را به نزدش ببرند، حضرت یوسف به فرستاده پادشاه گفت «ارجع إلی ربک فسئله ما بال النسوه الـتی قطعن أیدیهن؛  بازگرد و از اربابت بپرس چه شد که زنان مصری، همه دست خود را بریدند؟»

حضرت یوسف با اینکه قبلاً به واسطه شهادت یکی از اطرافیان زلیخا، بی‌گناهی‌اش برای عزیز مصر به اثبات رسیده بود و همگان نیز زلیخا را مقصر می‌دانستند و زبان به ملامت زلیخا گشوده بودند با این حال بعد از گذشت سال‌ها از آن ماجرا به یادآوری آن اقدام کرد و تا وقتی زنان مصری به صورت علنی اعتراف نکردند، حاضر نشد از زندان خارج شود.

این نکته قرآنی را خطاب به کسانی می‌گویم که هنوز هم وقتی اسم «فتنه» را می‌شنوند موضع می‌گیرند و می‌گویند «اینقدر گذشته را یادآوری نکنید و از آن بگذرید و مسئله را کش ندهید»؛ این افراد متوجه نیستند که بحث فتنه، بحث یک حزب و جناح و شخص نیست؛ مسئله خیلی مهم‌تر از این حرف‌هاست.

علاوه بر خسارت‌های فراوان جانی و مالی که فتنه ۸۸ برای کشور به بار آورد، مهم‌تر از همه حیثیت نظام اسلامی بود که خدشه دار شد. امام خمینی(ره) می‌فرمودند: «حفظ نظام جمهوری اسلامی از اهم واجبات عقلی و شرعی است»؛ نظام جمهوری اسلامی ایران، نظامی مقدس است، نظامی است که بر پایه خون هزاران شهید شکل گرفته است.

اما در سال ۸۸ عده‌ای به دروغ، این نظام مقدس اسلامی را متهم به تقلب کردند و بعد بعضی از همین افراد در محافل خصوصی گفتند که از قبل هم می‌دانستند تقلبی صورت نگرفته بود.

با برگزاری انتخابات ۹۲ و حراست مجدد نظام از آرای مردم و قبول رأی اکثریت حتی با اختلاف ۲۶۱ هزار رأی، حقانیت نظام بیش از پیش روشن و ظلمی که فتنه گران در سال ۸۸ روا داشتند نیز آشکارتر شد.

اما برای اینکه چه در زمان حال و چه در آینده هیچ کسی نتواند نظام اسلامی را متهم کند حداقل کاری که سران فتنه و فتنه‌گران باید انجام دهند این است که به صورت علنی و با صدای رسا به ظلم بزرگی که در حق نظام اسلامی روا داشتند اعتراف کنند و بگویند این ما بودیم که با دروغ بزرگ تقلب به نظام اسلامی خیانت کردیم.

افرادی که امروز به دنبال این هدف هستند که فتنه گران را بدون عذرخواهی و اعتراف به جرمشان وارد صحنه کرده و چهره آنان را تطهیر کنند، دارند به نظام اسلامی ظلم می‌کنند. آنها خواسته یا ناخواسته، دارند حیثیت و آبروی نظام اسلامی را به پای چند شخص و حزب قربانی می‌کنند.

دلسوزان انقلاب باید تا وقتی که فتنه‌گران به صورت علنی به جرم خویش اعتراف نکرده‌اند به مرور حوادث فتنه ۸۸ بپردازند و نگذارند فتنه‌گران، برای حفظ آبروی حزب و جناحشان، پرونده فتنه ۸۸ را مختومه اعلام کنند؛ مگر این نظام، ارزان به دست آمده است که بخواهیم پای حیثیت آن نایستیم؟

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=43052

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x