تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

پاسداران و جانبازان، محافظین راستین شجره انقلاب اسلامی

  • کد خبر : 41530
  • 11 خرداد 1393 - 15:21
پاسداران و جانبازان، محافظین راستین شجره انقلاب اسلامی

درود و سلام خدا و تمامی ازادگان عالم بر شهیدان و پاسداران و جانبازان سر افراز و امامشان باد که با تمام توان و بالاتر از حد توان خود در راه سرافرازی اسلام حرکت کردند و تاریخ غرور آفرینی را برای ملتی که سالها شاهد غارت و چپاول خود بودند رقم زدند.

گروه مناسبتی  “کمال مهر” ؛

روز مبارک سوم شعبان­ المعظم روز ولادت باسعادت بزرگ ‌پاسدار قرآن کریم و اسلام عزیز به نام روز پاسدار و پاسداری از مکتب مترقی اسلام نام نهاده شده است، پاسداری که هر چه داشت در راه هدف اهدا کرد و اسلام عزیز را از پرتگاه انحراف رژیم طاغوت بنی­امیه نجات داد.
سالروز خجسته میلاد حضرت ابوالفضل عباس (ع)، حماسه آفرین دشت کربلا نیز بنام روز جانباز نامیده شده است. جانبازانی که حکایت شگفت آفرینی آنها در میدان های عرفان و حماسه تکان دهنده بوده است. در نوشته های عارفان صاحبدل آمده است که: خداوند را دوستانی است که همواره در اجتماع و در بین مردم، بی هیچ لاف و گزافی به زندگی و عبادت مشغولند، بی آنکه نامشان برجسته تر از نام های دیگران، بر سر زبان ها باشد آنان ناشناخته برای اهل زمین، و نام آورند برای آسمان.چه فرخنده و مبارک است تقارن پاسداشت مقام پاسداران این دلیر مردان پاسدار حریم ولایت و مدافعان سخت کوش و همیشه بیدار عرصه مقاومت و پایمردی با سالروز ولادت نو گل مصطفوی، زینت باغ علوی و اسوه شیدایان شیفته شهادت، حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و چه زیبا و بجاست تقارن ولادت آموزگار بزرگ عشق و وفا، امیر ادب، الگوی بی‌بدیل شجاعت و مردانگی، حضرت ابوالفضل العباس(ع)، بنام نامی روز جانباز.

روز پاسدار به نمادی از ایثار و شهامت دلاورمردانی تبدیل شده است که قدرت ایمان را در بستر اخلاق و معنویت به ابزاری موثر در برابر زورگویان بدل نموده اند و همچون دژی مستحکم، شجاعانه در جهت رسیدن به آرمان های والای انقلاب اسلامی و حفظ آن گام برمی دارند.

کیست که نداند اگر ایثار و پایمردی رزمندگان اسلام نبود حماسه های ماندگار دوران پرافتخار دفاع مقدس به گونه ای دیگر رقم می خورد و کیست که نداند اگر امروز هم پاسداران عاشقان ولایت میدان دار نباشید فضیلتها و ارزشها به فراموشی سپرده می شوند ! پس باید قدردان این نعمت بی بدیل خداوند بود و آن را چون جان عزیز و گرامی داشت.

دوران هشت سال دفاع مقدس تابلو رسایی از دلدادگی پاسداران انقلاب اسلامی به حضرت دوست و تبعیت محض از ولی امر خویش بود از همین روست که رهبر کبیر انقلاب اسلامی فرمودند:«سپاه پاسداران از متن اسلام جوشش پیدا کرده است و شما پاسداران مانند جوان‌های صدر اسلام هستید»

جانباز نیز همان شهیدی است که به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) بخشی از پیکرشان را در راه خدا انفاق کرده است. جانبازان از وادی شهادت بازگشته اند، اما نه به اختیار خود که با تقدیر خدا و مشیت الهی. جانبازان تلخی ماندن را با شیرینی ادای تکلیف جبران کرده اند. آنان مانده اند تا به ما در راه ماندگان، راه رستگاری بیاموزند.

باید گفت پاسداری که می خواهد از انقلابش نگهداری کند و بالاترین غریزه ها که همانا غریزه مذهب است او را به این راه کشانده است، بی گمان می بایست نه تنها از جان و مال و آبرو و اندیشه خود مایه بگذارد که از زن و فرزند و عزیزان خویش نیز در این راه مقدّس صرف نظر کند.

پاسداران انقلاب مقدّس اسلامی ما آنچنان از انقلاب نگهبانی و محافط می کنند که دشمنان تا دندان مسلح ما – با آن همه گستردگی و فزونی و آن همه نقشه ها و نیرنگها و توطئه ها – به دست و پا افتاده اند و به قول خودشان اکنون دیگر نه راه پس دارند و نه راه پیش.

انقلاب همچون سیلی بنیان کن، ریشه آنها را از زمین بر می کند و چنان پیشروی دارد که از هزاران فرسنگ نوای دلربای اللّه واحد، خمینی قائد از زبان فلسطینی دربند، لبنانی در میدان رزم، سودانی در تظاهرات خیابانها، مراکشی در درگیری با دژخیمان و هر مستضعفی در گوشه و کنار جهان به گوش می رسد و تا این انقلاب برپا است، به کوری چشم حسد ورزان، دشمن باید جای دیگری غیر از این جهان برای خود در نظر بگیرد و دوستان باید از حرارت آن امیدی بیشتر کسب کنند که با آن امید کاخ ستمگران را بر سرشان واژگون نموده، حکومت عدل الهی را جایگزین حکومتهای بیدادگر و جابر نمایند و این است حماسه وجود پاسدار جان بر کف انقلاب.

حال که درخت انقلاب را فرزندان مخلص این کشور اسلامی با جان فشانی ودادن خون به ثمر رسانده اند، نباید گذاشت لحظه ای پژمرده شود و از این روی، چاره ای جز آبیاری آن نیست، تا آنگاه که ریشه هایش در زمین مستحکم ترشود و سایه اش بر سراسر گیتی بگسترد.

ما در عصر کنونی همان وظیفه ای را که اولین پاسدار اسلام حضرت حسین بن علی علیه السلام برای ما تعیین کرده است، راه پاسداری از اسلام را می بایست برای خود تعیین کنیم و برای ادامه راه خونین حسین(ع ) باید از خون خود و عزیزان خود سرمایه گذاری کنیم و زیر لوای اباعبدالله که امروز بدست رهبر معظم انقلاب برافراشته شده است، به مبارزه و پیکار با فتنه انگیزان ادامه دهیم، تا ان شاء اللّه با این پاسداری راه سید و سرورمان را ادامه داده باشیم.

ما در مقابل نسل‌های آینده مسئول هستیم و به حق آنچه ماندگار است نمادی ارزشی است که پاسداران سلحشور و جانبازان سرفراز ایفا نمودند. اکنون وظیفهما این است که از آن همه ایثار و گذشت پاسداری و صیانت کنیم و این میراث گرانبها را به نسلهای آینده منتقل کنیم

درود و سلام خدا و تمامی ازادگان عالم بر شهیدان و پاسداران و جانبازان سر افراز و امامشان باد که با تمام توان و بالاتر از حد توان خود در راه سرافرازی اسلام حرکت کردند و تاریخ غرور آفرینی را برای ملتی که سالها شاهد غارت و چپاول خود بودند رقم زدند.

سلام بر آنهائی که از نفس افتادند تا ما از نفس نیافتیم، قامت راست کردند تا ما قامت خم نکنیم وبه خاک افتادند تا ما به خاک نیفتیم .

منبع:تیتر۱

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=41530

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x