تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

امام خمینی(ره) نمونه “اسلام متمدن” را در مقابل “نمونه تکفیری واپس گرا” ارائه کرد/ایران تنها کشوری که براساس اسلام اصیل اداره می‌شود

  • کد خبر : 41350
  • 11 خرداد 1393 - 8:20
امام خمینی(ره) نمونه “اسلام متمدن” را در مقابل “نمونه تکفیری واپس گرا” ارائه کرد/ایران تنها کشوری که براساس اسلام اصیل اداره می‌شود

معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: امام خمینی(ره) با انقلاب اسلامی، نشاط را به این دین بازگرداند و ایران تنها کشوری است که براساس اسلام اصیل اداره می‌شود.

به گزارش سرویس بین‌ الملل کمال مهر به نقل از سی ان ان: “شیخ نعیم قاسم” گفت: اندیشه امام خمینی(ره) در این روزها از آن جهت اهمیت بسیاری پیدا می‌کند که ایشان “نمونه اسلام متمدن معاصر” را در قالب نظام جمهوری اسلامی ایران در مقابل “نمونه تکفیری واپس‌گرا” در جهان اسلام ارائه کرد.

معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان به مناسب بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) گفت: مکتب سیاسی و جهادی ایشان بسیاری از معادله‌های جهان را تغییر داد و اندیشه روشن ایشان به شکل گسترده در جامعه لبنان تاثیر گذاشت.

وی افزود: با وجود گذشت سالها از ارتحال بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و بنیان‌گذار انقلاب مستضعفان دنیا، همچنان وی با قدرت در میان لبنانی‌ها حضور دارد.

شیخ نعیم قاسم گفت: ایشان صاحب اسلامی محمدی اصیل هستند که نشاط را به همه جوانب زندگی فردی و اجتماعی اسلام برگرداند و اسلام با ایشان از مرحله محاصره در مساجد به سرتاسر جهان راه یافت. امام خمینی (ره) حکومتی را بنیان گذاشت که می‌توان گفت تنها حکومت اسلامی در جهان است.

وی خاطرنشان کرد: می‌توان گفت تنها حکومتی که امروز براساس نظام اسلامی اصیل در جهان اداره می‌شود، ایران است، زیرا کشورهای بسیاری وجود دارند که اسلامی نامیده می‌شوند فقط به این دلیل که اکثریت آنها مسلمان هستند اما با نظام‌های مختلفی که از اسلام به دور هستند اداره می‌شوند و یا به برخی از قوانین اسلامی عمل کرده و بخش دیگری را رها می‌کنند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=41350

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x