تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
2

مکتب امام مکتب ولایت فقیه بود/مردم دین خود را به ولایت ادا کردند

  • کد خبر : 41171
  • 10 خرداد 1393 - 9:20
مکتب امام مکتب ولایت فقیه بود/مردم دین خود را به ولایت ادا کردند

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: مکتب امام، مکتب ولایت فقیه بود امام فرموده بودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا کشور آسیب نبیند و آسیب هم ندید، مردم دین خود را به ولایت ادا کردند و خدا به آنها خیر بدهد، ولایی بودند، ولایی هستند و ولایی خواهند بود

به گزارش خبرنگار سیاسی کمال مهر، آیت‌الله سیداحمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه  در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران گفت : وجود مقدس نبی اکرم خاتم الانبیا محمد مصطفی (ص) فرمود، شعبان ماه من است و روزه این ماه فضیلت زیادی دارد ضمن اینکه مناجات شعبانیه هم هدیه الهی در این ماه است. انشاءالله تصمیم بگیریم با مناجات خالص دل و جان خود را به عشق خدا شست‌وشو دهیم.

وی ولادت سیدالشهدا را نیز تبریک گفت و با بیان اینکه این روز به نام روز پاسدار نامگذاری شده است، افزود: سپاه نهادی است که با انقلاب زاده شده و همراه با انقلاب در عرصه‌های مختلف موردنیاز نظام خوش درخشیده است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین ولادت سردار شهید کربلا حضرت ابوالفضل عباس (ع) را تبریک گفت و با بیان اینکه وی بزرگی است که زبان از وصفش عاجز است، بیان کرد: این روز نیز به نام روز جانباز نامیده شده، چون حضرت ابوالفضل خود جانباز بود و امیدواریم مسئولان در حد توان به جانبازان خدمت کنند تا اندکی از حق شهدای زنده  ادا شود.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه جشن بزرگ نیمه شعبان و نیز ولادت حضرت زین‌العابدین (ع) را پیش رو دادیم، ادامه داد: نیمه شعبان جشن بزرگ جهان بشریت برای موعودی است که جهان در انتظار اوست. او خواهد آمد و بی‌تردید با آمدنش جهان معنای عدالت را خواهد فهمید و آن روز دیگر خبری از مستکبران نیست.

وی همچنین در ادامه سالگرد حماسه ۱۵ خرداد را گرامی داشت و تصریح کرد: بذر انقلاب در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ نشانده شد و در ۱۹ دی ۱۳۵۶ و اربعین‌های بعد از آن آبیاری شد و در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ این گل در گلستان به بار نشست، از این رو ۱۵ خرداد شناسنامه انقلاب است و نباید از خاطره‌ها برود.

آیت‌الله خاتمی به برگزاری مسابقات قرآنی در تهران اشاره کرد و با بیان اینکه اگر نام آن را بزرگترین پدیده قرآنی در جهان بنامیم سخن به گزافه نگفتیم، تصریح کرد: این مسابقات بهترین شاهد است برای اینکه جمهوری اسلامی و تشیع به قرآن اهتمام می‌ورزند و این قرآن هم همان قرآنی است که برادران اهل سنت می‌خوانند، بنابراین مسابقات بهترین دلیل بر دروغ بودن انتصاب تحلیف قرآن به شیعه است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین یاد و خاطره مرحوم آیت‌الله زرندی را گرامی داشت و گفت: از خداوند متعال برای وی طلب مغفرت داریم و این ضایعه را به مردم آن سامان تسلیت می‌گوییم.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه در خطبه دوم سه تحلیل و تذکر دارم گفت: تحلیل اول مربوط به امام راحل و عظیم‌الشأن ما است، بیست و پنجمین سالگرد ارتحال آن عزیز سفر کرده است عزیزی که رفت و با رفتنش میلیونها و قافله و دل را به همراه خود برد، ۹ میلیون به استقبال او آمده بودند و وقتی که رفت بیش از ۱۰ میلیون نفر با شور او را بدرقه کردند و امروز سراسر کشور برای تجلیل باشکوه از امام راحل و عظیم‌الشأن‌مان آماده می‌شوند.

وی با بیان این مطلب که این تجلیل‌ها حامل ۲ پیام است، به تبیین و تشریح این پیام‌ها پرداخت و افزود: پیام اول بیعتی با مکتب امام و پیام دوم بیعت با جانشین صالح امام است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه به تبیین ویژگی‌های مکتب امام پرداخت و اظهار داشت: این بزرگوار فرموده بود تمام مقصد ما مکتب ماست، بنابراین رهروان امام باید به این نکته توجه کنند که
مردمسالاری دینی دومین مکتب امام (ره) بود، ایشان در اوج دلدادگی به خدا مردم را باور داشت و امام از قدرت مردم استفاده کرد و برای رای مردم نیز ارزش قائل بود، امام رای مردم را تشریفاتی نمی‌دانست و رای مردم را تاثیرگذار بر سرنوشت می‌دانست و همین راه را مقام معظم رهبری نیز ادامه می‌دهند.”

وی با بیان این مطلب که مکتب امام، مکتب نفرت از استکبار است، اظهار داشت: شما مردم از آمریکا نفرت دارید و این نفرت در شعار مرگ بر آمریکا تجلی یافته است که این شعار وامدار او (امام) است، چه کسی آمریکا را شیطان بزرگ نامید و چه کسی گفت آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند؟ امام هیمنه آمریکا را در دنیا شکست و باید مکتب و آرمان‌های امام زنده بماند از این رو تا وقتی آمریکا شیطنت می‌کند همین شعار، شعار انقلاب اسلامی است.

آیت‌الله اضافه کرد: مکتب امام، مکتب ولایت فقیه بود امام فرموده بودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا کشور آسیب نبیند و آسیب هم ندید، مردم دین خود را به ولایت ادا کردند و خدا به آنها خیر بدهد، ولایی بودند، ولایی هستند و ولایی خواهند بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: ولی فقیه دیروز امام راحل بود و ولی فقیه امروز مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای است آنهایی که در خط امام‌‌اند باید در خط ولایت باشند. این دو تفکیک‌ناپذیر است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه یکی دیگر از ویژگی‌های مکتب‌های امام مراقبت از نظام و انقلاب است، بیان کرد: ایشان جمله‌ای دارند به این مضمون که در بین شما باشم یا نباشم نگذارید انقلاب به دست نامحرمان بیفتد که تا امروز نیفتاده و امیدواریم در آینده با هوشیاری مردم نیز نیفتد.

وی ادامه داد: خط امام با همان اخلاص، شجاعت و تدبیر از سوی جانشین صالح امام ادامه دارد و ایشان (مقام معظم رهبری) ترجمان خط امام است و مفسر واقعی خط امام رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه در تحلیل دوم خود ۳ نکته پیرامون مسائل فرهنگی را ارائه می‌کنم، اظهار داشت: امسال از سوی آقا به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است و ایشان در یک سخنرانی فرموده بودند فرهنگ از استقلال مهم‌تر است اما مقصود از فرهنگ چیست؟ در همین هفته آقا در دیدار با نمایندگان مجلس فرمودند منظور از فرهنگ، فرهنگ انقلاب بر مبنای ارزش‌های اسلامی، تقویت فرهنگ، باور و اخلاق اسلامی در جامعه است.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: بنده ۴۲ سال است که طلبه هستم و در حوزه دین کار کردم از این رو به صراحت می‌گویم مجلس گناه، کار ضد فرهنگی است از جمله مجلسی که تحت عنوان کنسرت موسیقی و یا عناوین دیگر برگزار شود.

وی با بیان اینکه در این برنامه‌ها جوان‌ها تجمع می‌کنند و دخترها بذک‌ کرده و با حجاب‌های بد ظاهر می‌شوند، گفت: برای اینکه غافل از خدا باشند کارهای ضدفرهنگی می‌کنند، نگویند انتقاد نکنید! لباس ما لباس امر به معروف و نهی از منکر است می‌گوییم مجلس گناه ترتیب ندهید چه ضرورتی دارد از بیت‌المال خرج غفلت از خدا شود؟ ما ائمه جمعه سراسر کشور بر روی مسائل فرهنگی حساس هستیم و موضع ما درباره نظام موضع آقا است. موضع رهبری تقویت دولت‌ها بوده است، ما هم بر این باوریم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: مکتب ما مکتب منطق است و مکتب شلاق نیست. بنابراین باید جوان‌ها را هدایت کنیم و بگوییم راه غلط و درست کدام است.

آیت‌الله سید احمد خاتمی تصریح کرد: اینکه بگویند مردم را آزاد بگذاریم تا هر کاری که می‌خواهند بکنند و در عرصه‌های اخلاقی، سیاسی و اقتصادی آزادند و می‌توانند حدود الهی را بشکنند و امر به معروف و نهی از منکر هم نداشته باشیم مورد تایید هیچ کس و هیچ مسئولی در نظام اسلامی نیست و این معنا معنای نادرستی است و مورد تایید هیچ کس نیست و به هیچ مسئولی هم نمی‌شود آن را نسبت داد.

وی با بیان اینکه این معنی هم غلط است که ما موظف نیستیم جاده بهشت را صاف کنیم، تصریح کرد: رسالت این است که جاده بهشت صاف شود به همین جهت حکومت وظیفه دارد جاده را برای بهشتی شدن مردم هموار کند و این تحلیل به صورت شفاف و بدون هیچ موضع‌گیری در رابطه با این سخن که اخیرا مطرح شد، گفته شد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه سخنان خود در خطبه دوم نماز جمعه تهران به اهمیت حجاب و عفاف در جامعه اشاره کرد و افزود: مساله حجاب از احکام قطعی اسلام است و بیش از ۱۰ آیه گویای حجاب است.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اینکه مساله حجاب از حکم فرعی گذشته است به نگاه دول غربی در زمینه مبارزه با ححجاب پرداخت و بیان کرد: دول غیراسلامی با مسلمانان لج می‌کند در فرانسه خانم‌های محجبه باید جریمه بدهند و خانم‌ها به این مساله توجه داشته باشند، چرا که مساله حجاب مساله آبروی اسلام و تشیع است ضمن اینکه حجاب دو پیشینه دارد پیشینه اول قرآن حدیث و حجاب فاطمه(س) و زینب(س) است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به پیشینه بدحجابی گفت: اولین پیشینه تبلیغ یک زن عریان از بهاییت و پیشینه دوم رضاخان قلدر بود از این رو خانم‌های شیعه حتما حضرت زهرا و حضرت زینب را به پیشینه ننگین دوم ترجیح می‌دهند، کل مفاسد از جمله بدحجابی به گفته امام صادق (ع) نسخه دارد یعنی باید هم کار فرهنگی و هم کار اجرایی را در نظر گرفت، خداوند نمی‌پسندد کار فرهنگی باز باشد اما کار اجرایی بسته باشد باید همزمان این کارها پیش رود.

وی در پایان با بیان اینکه قانون جامعی‌ درباره حجاب نوشته شده و در سال ۱۳۸۶ در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است خاطرنشان کرد: این قانون بیش از ۳۰۰ ماده دارد و وظایف نهادها مشخص شده است و هیچ راهی برای گسترش حجاب جز اجرای این مصوبه نیست و متاسفانه هیچگاه این مصوبه اجرا نشده است، از همین جا به مسئولان دولتی، قوه قضائیه و قوه مقننه پیغام می‌دهم تا ببینند مجری باید چه کسی باشد زیرا اگر این قانون انجام شود مشکل حجاب به فضل الهی کم شود.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=41171

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x