تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

روباتی که چشمتان را مرطوب می‌کند

  • کد خبر : 40560
  • 05 خرداد 1393 - 8:48
روباتی که چشمتان را مرطوب می‌کند

دانش روباتیک در علم پزشکی این بار یک روبات هوشمند تولید کرده که یکی از مشکلات شایع در چشم اکثر افراد را برطرف خواهد کرد.

به گزارشکمال مهرپژوهشگران دانشگاه استنفورد ایالات متحده به تازگی یک دستگاه بسیار کوچک در ابعاد یک میلی متر عرض ساخته‌اند که شامل یک الکترود است و در نزدیکی غدد اشکی چشم به طور دائم یا موقت کاشته می‌شود و وظیفه  تحریک عصب غده اشک ریز برای تولید اشک در سطح چشم را بر عهده دارد.

گفتنی است، ساخت این دستگاه که با فناوری wifi می‌واند اطلاعات درمانی را به پزشک متخصص چشم ارسال کند به دلیل درمان مشکل خشکی چشم و کمبود ترشح اشک از غدد اشکی چشم می‌باشد.

این دستگاه با یک پالس الکتریکی که از خارج توسط پزشک متخصص کنترل می‌گردد غده را تحریک کرده و سبب ترشح اشک طبیعی در چشم افراد می شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، پدیده‌ی خشکی چشم که به نام سندرم چشم خشک شناخته می شود از هر ۵۰ نفر ۱۵ نفر  را مبتلا می‌کند و می‌تواند سبب مشکلاتی مانند احساس تاری، سوزش و حتی دردناکی در چشم‌ها و چسبناک شدن پلک‌ها شود خشکی چشم به دلایل مختلف مانند تغییرات هورمونی، بیماری‌هایی مانند آرتریت روماتوئید و نیز هوای گرم و خشک روی دهد و فرد مجبور به استفاده از قطره‌های اشک مصنوعی گردد.

با استفاده از این فناوری دیگر افراد نیاز به استفاده از اشک مصنوعی که فاقد مواد ضد عفونی کننده بدن است؛ نخواهد داشت.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=40560

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x