تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

دو خوراکی خارق العاده که باعث افزایش قدرت مغزمی شود

  • کد خبر : 40379
  • 04 خرداد 1393 - 11:58
دو خوراکی خارق العاده که باعث افزایش قدرت مغزمی شود

مغز ما یک عضو پیچیده و قدرتمند است که نیاز به مقدار زیادی از مواد مغذی برای عملکرد درست است. اگر شما به دنبال افزایش عملکرد مغز و بهبود حافظه خود هستید….

به گزارش گروه وبگردی کمال مهر سایت womanitely نوشت:  مغز ما یک عضو پیچیده و قدرتمند است که نیاز به مقدار زیادی از مواد مغذی برای عملکرد درست استاگر شما به دنبال افزایش عملکرد مغز و بهبود حافظه خود هستید،  قدرت مغز خود رابا این رژیم غذایی سالم افزایش دهید.

کلم بروکلی

کلم بروکلی  باعث  تحریک رشد سلولهای جدید مغز و اتصالات عصبی می شود  که برای مغز و حافظه شما لازم است.  همچنین باعث افزایش  کولین در مغز می شود . مطالعات نشان می دهد که کمبود کولین در دوران بارداری می تواند باعث نقص لوله عصبی در نوزادان شود ، پس اگر شما حامله هستید به خوردن غذاهای غنی از کولین بپردازید. علاوه براین کلم بروکلی  سرشار از ویتامین K است وباعث افزایش عملکرد شناختی و بهبود حافظه می شود . مصرف یک فنجان بروکلی ۳ بار در هفته یکی از موثر ترین راه برای بهبود قدرت مغز شما است .

 

گردو

در میان تغذیه ها خارق العاده  ترین و محبوب ترین خوراکی  که قدرت مغز را افزایشمی دهد گردو است.  در مقایسه با دیگر آجیل گردو حاوی بالاترین میزان اسیدهای چرب امگا ۳  است. امگا ۳ یک اثر محافظتی بر روی مغز ایجاد می کند که به نوبه خود باعث افزایش مهارت های شناختی و حافظه می شود.  همچنین نشان داده شده است گردو برای افزایش جریان اکسیژن و مواد مغذی ضروری در رگ های خونی مغز و جلوگیری از التهاب می شود. علاوه بر این، گردو  منبع بسیار خوبی از منیزیم و ویتامین B6 است که مغز شما محافظت می کند. پس در میان وعده های خود از گردو استفاده کنید تا حافظه خود را تقویت کنید.

منبع: جام نیوز

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=40379

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x