تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

با این رژیم غذایی به طور شگفت انگیزی طول عمر خود را افزایش دهید

  • کد خبر : 39741
  • 31 اردیبهشت 1393 - 10:06
با این رژیم غذایی به طور شگفت انگیزی طول عمر خود را افزایش دهید

برخی از رژیم‌های غذایی دنیا دارای خواص منحصر بفردی هستند که می‌توانند سبب سلامت افراد در قرن حاضر شوند.


به گزارش گروه وبگردیکمال مهر،پژوهشگران با مطالعه بر روی رژیم غذایی اقوام باستانی مختلف مانند سرخ‌پوستان رومی‌ها و چینی‌ها دریافته‌اند که در تمامی این رژیم‌های غذایی که سبب بالا رفتن طول عمر آنها به میزان ۱۰۰ سال و یا حتی بیشتر می‌شده یکسری موارد یکسان وجود دارد. 

گفتنی است، در اغلب این رژیم‌های غذایی، سبزیجات وجود دارند همینطور انواع حبوبات، پروتئین‌های گیاهی، گوشت ماهی و گوشت قرمز به میزان کم که در نتیجه سبب حفظ سلامت و عمر طولانی این افراد می‌شده است.

در روش‌ های دیگر پخت، ویتامین‌ ها کاملا یا تا حدی از بین می ‌روند ولی در روش بخارپز بیشتر مواد مغذی از جمله ویتامین‌ های حساس به حرارت باقی می ‌مانند. به همین علت بخارپز کردن را بیشتر برای سبزیجات استفاده می ‌کنیم تا هم نرم‌ تر شود و هم هضم ‌شان راحت ‌تر باشد و هم ارزش تغذیه ‌ای خود را حفظ کنند.

 

البته اگر از لحاظ زمانی امکان تهیه ی باقی مواد غذایی به روش بخارپز وجود داشته باشد، این مواد هم مزه ی بهتری خواهند داشت و هم مواد مغذی بیشتری در آن ها حفظ می ‌شود. حتی فرض کنید برنج را می‌ توان به روش بخارپز با استفاده از دستگاه بخارپز تهیه کرد.

 

از جمله میوه‌ها و سایر سبزیجات که اهالی سرزمین‌ها در قرن‌های پیش از آنها استفاده می‌کردند، سیب زمینی شیرین، ذرت، بادام زمینی، کدو تنبل، گردو، لوبیا، دانه کنجد، قارچ و چای سبز بوده است. پژوهشگران در کنار جای دادن این مواد غذایی در رژیم هفتگی افراد در قرن حاضر به آنها توصیه می‌کنند به جای غذاهای فرآوری شده، پرچرب و پرنمک یا شیرین از غذاهای طبیعی به همراه ادویه‌های مختلف استفاده نمایند و برای تهیه غذا به جای سرخ کردن از روش آبپز کردن یا کبابی کردن استفاده نمایند.

منبع: جام نیوز
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=39741

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x