تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

جزییات توهین‌های بنی‌صدر به رزمندگان اسلام در جبهه/ صدام به بدل خود درباره از بین بردن شیعیان چه گفت؟

  • کد خبر : 39384
  • 29 اردیبهشت 1393 - 10:22
جزییات توهین‌های بنی‌صدر به رزمندگان اسلام در جبهه/ صدام به بدل خود درباره از بین بردن شیعیان چه گفت؟

جانشین سازمان بسیج مستضعفین در اولین یادواره کشوری یک‌صد شهید صنف طلا و جواهر که در ادامه کنگره ملی ده هزار شهید اصناف و بازار جزییات توهین‌های بنی‌صدر به رزمندگان اسلام در جبهه را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار کمال مهر، سردار علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین در اولین یادواره کشوری یک‌صد شهید صنف طلا و جواهر که در ادامه کنگره ملی ده هزار شهید اصناف و بازار در سالن بصیرت لانه جاسوسی سابق برگزار شد، اظهار داشت: شهدای عزیز به گردن همه ما حق بزرگی دارند و رفتند تا ما در جزیره امن جمهوری اسلامی ایران حیاتمان را سپری کنیم و این شهدا نظاره‌گر ما هستند.

وی با اشاره به انتخاب شهید سید مجتبی هاشمی به عنوان شهید شاخص سال ۹۳ بسیج اصناف افزود: این شهید بزرگوار از یاران صدیق حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بود که در صحنه‌های سخت انقلاب تا شهادت در جبهه‌ها حضور داشت و ما کمتر توفیق پیداکرده‌ایم به سید هاشمی و گروه یاران وی و شهدای فداییان اسلام بپردازیم.

سردار فضلی با تشکر از بسیج اصناف و خانواده‌های معظم شهدا تصریح کرد: باید حق این بزرگان ادا شود و تاریخ نیاز به الگو دارد که از صدر اسلام و قرآن نمادهای بزرگی که قابل‌اعتنا هستند در رکاب امام نایب امام زمان (عج) بوده‌اند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: هر چه قدر این شهدا را معرفی کنیم بهتر است تا اینکه غفلت کنیم وگرنه نسخه‌های مشکوک و مسمومی را به خرد عالمیان خواهند داد.

وی افزود: شما می‌بینید که تکفیری‌ها در سوریه دست به جنایت می‌زنند و می‌خواهند از اقدام مجاهدانه  شما کپی‌برداری کنند که این شدنی نیست اما ما اگر نتوانیم شهدای خود را به‌درستی معرفی کنیم ممکن است که دشمنان بخواهند این کپی‌برداری را انجام دهند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به ایام سالگرد عملیات غرورآفرین عملیات بیت‌المقدس که سمبل آن فتح خرمشهر بود، اظهار داشت: باید از فضای روزهای اول دفاع مقدس و به‌ویژه مجاهدت‌های شهید سید مجتبی هاشمی و یارانش در خرمشهر و آبادان یاد کنیم که در آن روزگاری که مردی و مردانگی هزینه داشت و این شهیدان حمایت از امام (ره) کردند.

سردار فضلی تصریح کرد: در آن روزها نه ارتش سازماندهی خوبی داشت و نه سپاه و بسیج آمادگی کافی داشتند لذا هجمه حزب بعث عراق را مشاهده کردیم و پذیرش قطع‌نامه ۱۹۷۵ توسط صدام، او را مانند موشک مجنون کرده بود.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: صدام تصور کرد با این قطع‌نامه برای عراقی‌ها امنیت و آرامش را به همراه آورده اما این پدیده شناسایی‌شده توسط مستکبران عامل حمله به ایران اسلامی می‌شود و برای کشتن شیعیان و از بین بردن ماهیت انقلاب اسلامی این بهترین گزینه بود.

وی افزود: در منطقه‌ای که هم از نظر وسعت و هم جمعیت عراق ۳.۷ وسعت ایران و یک سوم جمعیت ایران را داشت صدام این جنگ را آغاز کرد.

سردار فضلی اظهار داشت: نقل‌قولی از بدل صدام وجود دارد و با توجه به مخاطره‌ای که پیدا می‌کند به صدام رجوع می‌کند و دغدغه خود را می‌گوید صدام نیز با پوزخندی به بدل خود جواب می‌دهد، نیمی از ارتش من شیعه است و ایرانی‌ها نیز شیعه هستند بنابراین این برای از بین بردن شیعه کافی است.

سردار فضلی اظهار داشت: دفاع مقدس دفاع از همه شیعیان در گیتی و دفاع از تمامیت اسلام بود.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به نقش شهید سید مجتبی هاشمی در آن روزهای ابتدای دفاع مقدس گفت: ما از غرب نفت‌شهر، شومار و قصر شیرین به خوزستان آمدیم و فرمانده سپاه شهید حاج داوود کریمی گفت جبهه دارحوین هنوز امکان اعزام دارد لذا ۶۵ کیلومتر از اهواز به دارحوین آمدیم و رسیدیم به فضایی که عراقی‌ها از شمال خرمشهر برای محاصره خرمشهر و آبادان آمده بودند و از رودخانه کارون عبور کرد.

وی افزود: دشمن جاده خشکی اهواز به آبادان را به تصرف درآورده بود و به سوی جاده ماهشهر پیش‌روی می‌کرد که هنوز مقاومت‌هایی در آن جا در مقابل عراقی‌ها صورت می‌گرفت.

سردار فضلی اظهار داشت: در خرمشهر مردان مردی که هنوز دفاع می‌کردند مانند شهید سید مجتبی هاشمی و شهید محمد جهان‌آرا و یارانشان اجازه ندادند دشمن به یک باره خرمشهر را اشغال کنند و ۳۴ شبانه‌روز مقاومت کردند که به‌طور میانگین عراقی‌ها روزی ۵۰۰ متر پیش روی کرده‌اند که عاقبت بعد از این ۳۴ روز خرمشهر سقوط کرد.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: بعد از آن که امام خمینی (ره) برای شکستن حصر آبادان فرمان دادند، این تکلیفی برای همه شد و از سردار صفوی اجازه گرفتیم که به اهواز ماهشهر و آبادان برویم و در پایگاه منتظران شهادت در اهواز امکان تجمیع یک گردان به زحمت میسر می‌شد و برای جابه‌جایی و وسیله نقلیه این یک گردان نیز نیاز به چندین ساعت زمان بود.

وی افزود: روز ۳۹ جنگ بود و ارتش و سپاه و استانداری درصدد فراهم کردن وسیله نقلیه برای این یک گردان بودند و در پایگاه شهید حسن باقری مسئول اطلاعات و عملیات جنوب با فرماندهان جلسه گذاشت و یکی یکی خبر سقوط شهرها را داد بوستان، خرمشهر و سوسنگرد سقوط کرده بود هویزه و حمیدیه در معرض سقوط بود آبادان در محاصره قرارگرفته بود و تنها مسیر خشکی جاده ماهشهر اگر تصرف می‌شد دشمن می‌توانست آبادان را تصرف کند و تا دروازه شهر اهواز پیش روی کند.

سردار فضلی تصریح کرد: شهید چمران و دیگر بزرگان همه هنر و تاکتیک خود را به کار گرفتند اما موفق نشدند و گلوله‌های عراقی‌ها، بعد از اهواز را نیز در تیررس آتش خود داشتند.

وی افزود: خبر رسید که بنی‌صدر رئیس‌جمهور و فرمانده کل قوا می‌خواهد با ما نیروهای مردمی صحبت کند بنی‌صدر آمد و به دلیل نگاهی که داشت از همان ابتدای سخن توهین‌ها و جسارت‌هایی به ساحت مقدس رزمندگان اسلام از زبان او جاری و ساری شد او گفت که شما چرا به جبهه آمده‌اید شما که تجارب و تسلیحات نظامی ندارید دست و پای ارتش را نیز می‌بندید و برای این که از دادن امکانات مضایقه کند این صحبت‌ها را می‌کرد.

سردار فضلی گفت: ما هم قرار گذاشتیم در پایان جلسه از بالای پله‌ها خود را هل دهیم بلکه بنی‌صدر نیز از این پله‌ها به زمین بخورد که البته محافظ‌ها وی را جمع و جور کردند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: خبر رسید که امام جماعت شهید بزرگوار آیت‌الله بهشتی هستند و می‌خواهند بین دو نماز مغرب و عشا صحبت کنند لذا فضا فضای دیگری شد و ایشان فرمودند ای‌کاش می‌شد که من هم مثل شما سلاح به دست می‌گرفتم ودرسنگر از اسلام انقلاب و نظام دفاع می‌کردم.

وی افزود: خبر ساعت ۲ بعدازظهر اعلام کرد امام برای امت پیامی دارد و فرمودند چنان سیلی به گوش صدام خواهیم زد که دیگر از جایش بلند نشود.

سردار فضلی اظهار داشت: یکی از برادران جوان‌تر سؤال کرد که آیا با توجه به این که شهرها سقوط کرده، نکند که خبرها به امام نمی‌رسد و امام از خبرهای جبهه و جنگ با خبر نیستند به این جوان جواب داده شد آیا تصور می‌کنید امام از خودش چیزی می‌گوید یا تفسیر قرآن می‌کند یا بیان روایت می‌کند بلکه برای ما می‌گوید تا ما بفهمیم.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: هنگامی که به آبادان رفتیم بر روی جاده ماهشهر به آبادان آتش دشمن به طور توامان در حال بازگرد بود و شب قرار شد با عزیزان ارتش جلسه‌ای داشته باشیم سرهنگ شکرریز فرمانده قرارگاه و امیر سرلشکر حسنی سعدی که رکن سه یا معاون عملیات بودند و ان‌ها گفتند گردانی را در پشت رودخانه بهمن‌شیر در اختیار داریم.

وی افزود: ساعت ۱۰، ۱۱ شب یک نفر فریاد زد که برادران آبادان سقوط کرد و عراقی‌ها وارد آبادان شده‌اند ما گفتیم الان که ما با فرماندهان ارتش جلسه داشتیم.

سردار فضلی اظهار داشت: خبری آورده شد که عراقی‌ها از ذوالفقاریه و از پل رودخانه بهمن‌شیر وارد آبادان شده‌اند نخلستان‌ها و جاده ماهشهر به آبادان سقوط کردند و وزیر نفت شهید تندگویان و جمعی از یارانش به اسارت درآمده‌اند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: شهید سید مجتبی هاشمی و یارانش خود را به صحنه درگیری رسانده بودند عراقی‌ها مغرور بر پیروزی و سوار بر نفربرها بودند و فقط از فارسی صحبت کردن می‌شد خودی و دشمن را تشخیص داد.

وی افزود: این برادران عجب زیبا می‌جنگیدند و فقط در حال معامله با خدا بودند و ما هم آرزو می‌کردیم توفیق رفاقت و برادری را با این رزمندگان پیدا کنیم.

سردار فضلی گفت: خداوند عنایت کرد و این رزمندگان پل پشت سر رودخانه بهمن‌شیر را تخریب کردند و هر عراقی یا به درک واصل شد یا به اسارت سپاه اسلام درآمد و آن بخش نیز ترمیم شد و پشت بهمن‌شیر به تصرف سپاه اسلام درآمد.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین افزود: تا ماهشهر که پیاده می‌رفتیم تعدادی از تانک‌ها و نفربرهای عراقی از هر قسمت منهدم شده بود و مردم بی‌دفاع و بی‌گناه آبادان به پستی‌ها و عوارض زمین پناه آورده بودند به آن‌ها گفتیم که برگردید به آبادان، آبادان هنوز مردی و مردانگی رزمندگان را به چشم خود می‌دید.

وی تصریح کرد: با توجه به فرمان امام خمینی (ره) آن سال شهید سید مجتبی هاشمی و یارانش در دفاع از آبادان و خرمشهر حاضر بودند و ساختار و سازمان‌های مردم نهاد و حضور اصناف و اقشار مختلف از بهترین الگوهای دفاع مقدس بود که ماندند و از آبادان دفاع کردند و فرمان امام را اجابت کرده تا در تاریخ شرمنده امام و شهدا نباشند.

سردار فضلی افزود: من ۴ خواهری را می‌شناسم که در کرج هستند و یکی تک‌فرزند و با هم قرار گذاشته بودند که فرزندانشان را در این راه بدهند یکی تک‌فرزند پسر داشت با نام میرآلی و سه تای دیگر نیز چند فرزند پسر داشتند به نام شهید ایزدیان که از این میان ۵ فرزند مجموعاً تقدیم اسلام کردند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: اینکه ما این‌طور در امنیت و آسایش یادواره شهدا را برگزار می‌کنیم قلب‌های فراوانی برای اسلامی تپیده و برای معامله با خدا به میدان رفته‌اند.

وی گفت: اصناف و بازار آزمایش دفاع از اسلام، نظام و ولایت را به خوبی پس داده‌اند و گواه آن ده هزار شهید شماست و امروز جهاد به دست شماست چه در تولید و چه در اداره بازار و همه صنوفی که سکان آن به دست شما سپرده‌شده است.

سردار فضلی خاطرنشان کرد: در این معامله با خدا به میدان جهادی که به دست شما سپرده‌شده امروز میدان جنگ میدان دفاع اقتصادی و فرهنگی از کشور است و امیدواریم در این راه شرمنده شهیدان و امام و رهبری نشویم.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=39384

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x