تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
1

رشد عجیب واردات ایران از برخی کشورها!

  • کد خبر : 39010
  • 27 اردیبهشت 1393 - 8:56

در فروردین ماه سال جاری واردات ایران از برخی از کشورهای جهان به طرز خیره کننده ای افزایش یافت و همین افزایش باعث شد تا برخی از این کشورها در جمع صادرکنندگان عمده کالا به ایران قرار بگیرند.
 

به گزارشکمال مهر: تازه ترین آمار گمرک ایران نشان می دهد که واردات ایران از سنگاپور در فروردین امسال با رشد خیره کننده ۲۴۶۱ درصدی وزنی و ارزشی ۴۵۷ درصدی مواجه شد. همین رشد باعث شد تا سنگاپور در نخستین ماه امسال به هشتمین صادرکننده بزرگ کالا به ایران تبدیل شود.

از سوی دیگر واردات ایران از آرژانتین نیز با رشد وزنی عجیب ۱۷۲ هزار و ۷۸۸ درصدی و ارزشی ۲۲۸ هزار و ۱۹۷ درصدی مواجه شد تا این کشور نیز به دهمین صادرکننده بزرگ کالا به ایران تبدیل شود.

همچنین واردات ایران از استرالیا ۱۰ هزار و ۱۳۴ درصدی وزنی و ۳۲۸ درصد ارزشی، از برزیل ۵۴ هزار و ۶۸۰ درصد وزنی و ۴۳۲۶ درصد ارزشی، از قزاقستان ۲۷۷۷ درصد وزنی و ۱۳۹۴ درصد ارزشی، از بلغارستان ۱۰۳ هزار و ۶۱۷ درصد وزنی و ۸۶۶۹ درصد ارزشی، از عمان ۱۳ هزار و ۵۱۵ درصد وزنی و ۶۸۵۳ درصد ارزشی، از بحرین ۵۷ هزار و ۲۵۳ درصد وزنی و ۵۹۸ درصد ارزشی، از یونان ۱۰۵۵ درصد وزنی و ۹۰۵ درصد و از لیختن اشتاین ۲۹۸ درصد وزنی و ۲۰ هزار و ۲۵۸ درصد ارزشی افزایش یافت.

رشد شدید واردات ایران از کشورهای فوق می توان دو دلیل کلی داشته باشد. یکی اینکه در مدت مشابه در سال قبل واردات ایران از این کشورها آنقدر کم و در حد صفر بوده که امسال با اندکی رشد چنین ارقام عجیبی در حوزه تجارت بدست آمده است و یا اینکه واقعا تغییر و تحول خاصی در تجارت ایران با این کشورها رخ داده است.

در ماههای آینده قطعا با انتشار آمارهای تازه تر از تجارت خارجی ایران خواهیم فهمید که آیا رشد حاصل شده در زمینه تجارت با کشورهای فوق واقعی بوده است یا خیر.

ایسنا

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=39010

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x