تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان برای مناسب‌سازی معابرمعلولان در کرج

  • کد خبر : 38362
  • 22 اردیبهشت 1393 - 15:49
اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان برای مناسب‌سازی معابرمعلولان در کرج

عضو شورای شهر کرج گفت: ما درباره مشکلات معلولان در سطح شهر، جلسه‌ای را با مسئولان و معاونت شهرسازی شهرداری داشته ایم و قرار شد شهرداری مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان برای بهینه سازی معابر کرج هزینه کند.


به گزارش کمال مهرمحمد صادق باغستانی ، اظهار کرد: معابر نه تنها برای معلولان و جانبازان، بلکه برای دیگر شهروندان نیز مناسب نیست.

وی در پاسخ به این سوال که مناسب سازی معابریکی از وظایف اساسی شهرداری است،چرا این مناسب سازی در شهر کرج به گونه ای انجام نشده که معلولان و جانبازان بتوانند به راحتی و بدون کمک شخص دیگری در سطح شهر تردد کنند،گفت: شورای شهر کرج در دوره جدید به این موضوع توجه کرده و اقداماتی را  انجام داده است.

وی افزود: البته دستگاه ها و سازمان های خاصی موظف به مناسب سازی معابر در سطح شهر هستند که ما نیز با نظارت خود بر موضوع سعی در بهبود شرایط برای نه تنها معلولان و جانبازان،بلکه افراد عادی نیز داریم چرا که گاهی دیده شده حتی مردم عادی در عبور و مرور با مشکلاتی مواجه هستند.

باغستانی خاطرنشان کرد: با پیگیری های صورت گرفته،توانسته ایم دو پارک در سطح شهر را به وسایل مناسب ورزشی برای معلولان وجانبازان مجهز کنیم و دو پارک دیگر نیز به وسایل ورزشی مناسب برای این قشر خاص مجهز خواهد شد.

مسئول کمیسیون سلامت و ورزش شورای شهر کرج افزود: ما درباره مشکلات معلولان در سطح شهر، جلسه ای را با مسئولان و معاونت شهرسازی شهرداری داشته ایم که  قرار شد شهرداری مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان برای بهینه سازی معابر برای معلولان هزینه کند.

وی افزود: همچنین در جلسه ای که با معلولان و بهزیستی در این باره داشته ایم، برای تسریع در این امر از انجمن ها و NGO ها دعوت کرده ایم که حضور مستمر داشته باشند و مطالبه گر و پیگیر موضوع باشند تا به نتیجه مطلوب برسیم؛ NGO ها باید از محله ها گزارش دهند و خود پیگیر حل مشکلات آن محل با کمک شهرداری و شورای شهر باشند. آنها به گونه ای رابط بین شهرداری و بهزیستی هستند و مشکلات معلولان را از بهزیستی به شهرداری انتقال می دهند.

باغستانی با بیان اینکه قرار بر آن شده که منطقه ۸ به عنوان منطقه نمونه پایلوتی برای شهر سلامت شود،گفت: در این طرح همه فضاهای سبز این منطقه و معابر برای سالمندان و معلولان بهینه شده و کارهای عمرانی نیز برای منطقه انجام می شود. از طرفی برنامه هایی چون خرید اتوبوس ویژه معلولان در دستور کار است اما باید برای خوب اجرا شدن این طرح  زمان گذاشت تا بتوان بهره کافی را از آن برد.

انتهای پیام / ب

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=38362

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x