تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

برخورد تحقیر آمیز با مستند ساز آمریکایی در فرودگاه امریکا به خاطر حضور در ایران

  • کد خبر : 37861
  • 20 اردیبهشت 1393 - 8:58
برخورد تحقیر آمیز با مستند ساز آمریکایی در فرودگاه امریکا به خاطر حضور در ایران

“آرت الیویر” مستند ساز آمریکایی به محض ورود به امریکا با برخورد نامناسب ماموران امنیتی مواجه شد.

کمال مهر:نادر طالب زاده، دبیر جشنواره فیلم مردمی عمار و مشاوره دبیر و مدیر بخش بین الملل سیزدهمین دوره جشنواره فیلم مقاومت،  در خصوص انتشار خبری مبنی بر دستگیری “آرت الیویر” مستند ساز آمریکایی که چندی پیش برای حضور در جشنواره فیلم مقاومت به ایران سفر کرده بود که به محض ورود به امریکا توسط ماموران اف بی آی دستگیر شده است گفت: این مستند ساز دستگیر نشده بلکه به محض ورود به فرودگاه او را چند ساعت معطل کرده اند و در یک بازجویی امنیتی و غیر معمول و در واقع با تجسس بدنی که سبب تحقیر فرد می شود او را ۳ ساعت تحت بازجویی قرار دادند.

طالب زاده عنوان کرد: برخورد امریکا با این افراد به این شکل معنادار است و ما باید این مسائل را افشا کنیم عکس العمل ما باید در قبال چنین مسائلی پس از اطلاع رسانی ادامه مسیر و راهمان باشد.

وی افزود: این حرکات به طور کامل خلاف حقوق بشر است که امریکا از آن سخن می گوید آنها ۳۵ سال است که در تلاشند که ایران رابطه فرهنگی با دنیا نداشته باشد برای همین تصویری پر از ترس و وحشت را از ایران ارائه می کنند.

وی ادامه داد: “آرت الیویر” هم در مشهد، هرمزگان، اهواز و تهران سخنرانی داشته و این سفرای فرهنگی بدون هیچ دلیلی محکوم و تحقیقر می شوند وظیفه ما در مقابل چنین اعمالی ادامه مسیر است.

انتهای پیام/اق

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=37861

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x