تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

افزایش بار بیماری‌های مغزی در کشور

  • کد خبر : 37495
  • 17 اردیبهشت 1393 - 8:37
افزایش بار بیماری‌های مغزی در کشور

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با بیان اینکه بار بیماری‌های مغزی در ایران افزایش یافته است، گفت: طبق برنامه‌ای که در بخش سلامت در پیش داریم در تلاشیم که طی ۱۵ سال آینده میزان امید به زندگی در افراد به ۸۰ سال افزایش یابد.

به گزارش گروه وبگردی کمال مهر،دکتر رضا ملک‌زاده در افتتاحیه نخستین کنفرانس بین‌المللی نقشه‌برداری مغز ایران  در تالار عدالت دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزار شد اظهار داشت: مغز یکی از پیچیده‌ترین اعضای بدن انسان است و با وجود پیشرفت‌های پزشکی هنوز در مرحله ابتدایی شناخت آ‌ن هستیم. 

وی افزود: در سال‌های اخیر، تعداد سالمندان افزایش یافته و به تبع آن بیماری‌های مغزی نیز افزایش پیدا کرده است. همچنین طی ۳۰ سال اخیر امید به زندگی ۲۲ سال افزایش یافته است که این استاندارد در مردان ۷۲ سال و در زنان ۷۳ سال بوده است. البته طبق برنامه‌ای که در بخش سلامت در پیش داریم در تلاشیم تا ظرف ۱۵ سال آینده میزان امید به زندگی در افراد به ۸۰ سال افزایش یابد.

 

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با بیان این که بیماری‌های مغزی – عصبی، بیشترین بار سلامت را برای هر جامعه دارد، تصریح کرد: بیماری‌های مغزی – عصبی در کشور هزینه‌های هنگفتی را به جای می‌گذارند.

 

وی با ابراز خرسندی از پیشرفت‌های مهمی که در علوم اعصاب حاصل شده گفت: قرار است مطالعات گسترده‌ای روی ۲۰۰ هزار سالمند بالای ۴۰ سال انجام شود تا آنها را از نظر همگونی مورد مطالعه قرار داده و برنامه‌هایی طراحی کنیم تا از بار بیماری‌های مغزی کاسته و افزایش این بیماری‌ها را کنترل کنیم.

منبع: ایسنا
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=37495

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x