تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

اگر یونسی نمی‌تواند جلوی دهانش را بگیرد، رئیس جمهور فکری کند/تذکر کتبی نمایندگان به رئیس جمهور

  • کد خبر : 37381
  • 16 اردیبهشت 1393 - 12:17
اگر یونسی نمی‌تواند جلوی دهانش را بگیرد، رئیس جمهور فکری کند/تذکر کتبی نمایندگان به رئیس جمهور

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: مسائلی که یونسی عنوان کرده، اولین اظهارات وی علیه مصالح نظام نیست و این فرد تا کنون چندین بار چنین سخنانی را مطرح کرده است.

کمال مهرحجت الاسلام سید علی طاهری نماینده مردم گرگان . آق قلا و سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ،‌ در واکنش به اظهارات اخیر علی یونسی اظهار داشت:  مسائلی که یونسی عنوان کرده، اولین اظهارات وی علیه مصالح نظام نیست و این  فرد تا کنون چندین بار چنین سخنانی را مطرح کرده است.

وی  افزود: این اظهارات به طور قطع در درجه اول به شخص حسن روحانی و دولت ضرر می‌زند؛ لذا دولتی‌ها باید در این زمینه تدبیر لازم را به خرج دهند.

طاهری تاکید کرد: اگر آقای یونسی نمی‌تواند جلوی دهانش را بگیرد، رئیس جمهور فکری کند و وی را عوض کند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی خاطرنشان کرد: این اقدامات و سخنان روحانی مخالف شعار تدبیر است و دولت باید این افراد را از دولت حذف کند.

وی همچنین در خصوص برخورد مجلس با یونسی گفت: بنده و آقای سالک (رئیس کمیسیون فرهنگی) تذکر کتبی خطاب به رئیس جمهور را امروز در خصوص رفتار یونسی به هیئت رئیسه تقدیم کردیم.

چندی پیش دستیار ارشد رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی و در جمع یهودیان شیراز نسبت به بازگشت نشان شیر و خورشید ابراز علاقه کرد و با توجیهات خاص خود ادعاهایی را مطرح کرده است که با سکوت مسوولان دولتی و انتقاد مردم انقلابی همراه بوده است.

یونسی درباره نماد شیر خورشید گفته بود که عده‌ای خیال می‌کردند نماد شیر و خورشید در میان پرچم ایران یک نماد سلطنتی است اما اینگونه نیست.

یونسی در ادامه اظهارات عجیبش ادامه داد: شیر نماد حضرت علی(ع) و خورشید نماد حضرت محمد(ص) است و تنها تاجش مربوط به شاه بود.

وزیر سابق اطلاعات اضافه کرد که “اگر به من باشد، هلال احمر را تغییر می‌دهم و شیر و خورشید را جایگزین آن می‌کنم؛ البته برای هلال احمر هم احترام قائلم.”

این سخنان در حالی است که امام راحل(ره) همواره بر حذف این نمادها که به عنوان ویترین و نماد نظام طاغوت بودند، تاکید داشتند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=37381

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x