تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
2

لزوم هماهنگی برای سه ترمه شدن دوره کارشناسی دانشگاه آزاد/ افزایش شهریه دانشگاه‌های غیرانتفاعی تا سقف ۲۵ درصد

  • کد خبر : 36895
  • 14 اردیبهشت 1393 - 11:27
لزوم هماهنگی برای سه ترمه شدن دوره کارشناسی دانشگاه آزاد/ افزایش شهریه دانشگاه‌های غیرانتفاعی تا سقف ۲۵ درصد

معاون آموزشی وزیر علوم با اشاره به تاکید وزارت علوم بر کیفی‌سازی نظام آموزشی، گفت: امسال شهریه دانشگاه‌های غیرانتفاعی و نوبت دوم شبانه تا سقف ۲۵ درصد افزایش می‌یابد.

ارسال به دوستان

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه کمال مهر، جعفر میلی‌منفرد معاون آموزشی وزیر علوم در حاشیه مراسم تقدیر از اساتید دانشگاه خوارزمی در جمع خبرنگاران گفت: در رابطه با وضعیت دانشگاه ایرانیان گفت: بررسی وضعیت این دانشگاه در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد و تصمیم‌گیری نهایی در این شورا انجام می‌شود.

وی در رابطه با چگونگی تدوین سند آمایش آموزش عالی اظهار داشت: سند آمایش آموزش عالی از طرح آمایش توسعه کشور جدا نیست و مهمترین مساله این است که ما طرح آمایش توسعه کشور را فراهم کرده و مشخص کنیم در هر نقطه از کشور در هر زمینه چقدر به توسعه رسیده‌ایم تا پس از آن بتوانیم سند آمایش را محقق کنیم.

وی افزود: یکی از مهمترین بحث‌های نظام آموزش عالی ارتقای کیفیت است، ما اعتقاد داریم آموزش عالی کیفی برای همه یکی از اهداف نظام علمی کشور است.

میلی‌منفرد ادامه داد: باید وضعیت موجود را ارزیابی کرده و به ارتقاء کیفی برسیم که در این زمینه تمام زیرنظام‌ها کار خود را آغاز کرده‌اند و سعی بر متوازن‌سازی داریم.

معاون آموزشی وزیر علوم عنوان کرد: در رابطه با پردیس‌های خودگردان نیز سعی داریم کیفیت را افزایش دهیم و برای این منظور باید پذیرش و انتخاب دانشجویان قانونمند شود.

وی با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی شهریه دانشگاه‌های غیرانتفاعی گفت: برای دانشگاه‌های غیرانتفاعی و نوبت دوم شبانه شهریه‌ها تا سقف ۲۵ درصد افزایش یافته است و خود دانشگاه‌ها مجاز هستند کمتر از این میزان را دریافت کنند، شهریه پردیس‌ها را نیز هیات‌های امنای دانشگاه‌ها تایید می‌کنند.

وی در رابطه با برنامه‌ریزی برای ۳ ترمه شدن مقطع کارشناسی در دانشگاه آزاد، اظهار داشت: چنین اقدامی از سوی دانشگاه آزاد باید با وزارت علوم هماهنگ شود.

معاون آموزشی وزیر علوم در رابطه با همه‌جانبه‌نگری در بخشنامه‌های وزارت علوم نیز اظهار داشت: هر بخشنامه‌ای در تمام حوزه‌های وزارت علوم برای طراحی در دفتر حقوقی بررسی می‌شود تا پس از تطبیق با قوانین و بخشنامه‌های قبلی ابلاغ شود، در این صورت بخشنامه‌ها از همه‌جانبه‌نگری برخوردار هستند.

وی با تاکید بر افزایش کیفیت نظام آموزش عالی گفت: وزارت علوم سعی دارد کیفیت دوره‌ها و کارآمدی دوره‌ها را افزایش دهد تا فارغ‌التحصیلان کارآمد شده و بهتر جذب بازار شوند و مهمترین اصل وزارت علوم نیز توسعه کیفی است.

میلی‌منفرد در رابطه با وجود صندلی‌های خالی در دانشگاه‌ها گفت: ورودی دانشگاه‌ها به ویژه در مقطع کارشناسی کاهش یافته و با توجه به ظرفیت‌های ایجاد شده در سال‌های اخیر با صندلی‌های خالی مواجه شده‌ایم و به همین دلیل باید برنامه‌ریزی کنیم تا توازن ایجاد شود، البته درباره کارشناسی ارشد و دکتری با این مساله مواجه نیستیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در نظر داریم از ظرفیت دانشگاه‌ها برای روزآمدی منابع درسی استفاده کنیم.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=36895

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x