تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

۶خوراکی که باید در ۶ موقعیت مهم بخورید

  • کد خبر : 36815
  • 14 اردیبهشت 1393 - 9:14
۶خوراکی که باید در ۶ موقعیت مهم بخورید

هر فردی در طول زندگی خود با رویدادهایی مواجه می‌شود که زندگی او را تغییر خواهد داد و فرصت موفقیّت یا شکست را پیش روی او قرار می‌دهد.


به گزارش گروه وبگردی کمال مهر،خوردن برخی مواد غذایی در این لحظات، در دستیابی به موفقیّت بی‌اثر نیست و کمک شایانی به شما در موقعیتهایی چون مصاحبه شغلی، امتحانات درسی، خواستگاری، ازدواج، بارداری و… خواهد کرد. این غذاها، خُلق و خوی شما را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد، بدن شما را آماده خواهد کرد و به ذهن شما جهت گیری مناسبی خواهد داد. همچنین در دستیابی شما به موفقیّت، می توانند نقش پَُر رنگی را بازی کنند. 

۱- رویداد : مصاحبه شغلی

چه بخوریم : سویا

اگر مصاحبه بزرگ و مهمی را پیش رو دارید، بهتر است با اعصاب آرام به محل مصاحبه بروید. محققان دانشگاه مک گیل در شهر مونترال کشور کانادا، دریافتند غذاهایی که حاوی تریپتوفان (یک اسیدآمینه ضروری) است، موجب افزایش اعتماد به نفس درون تان می شود و به شما کمک خواهد کرد تا همه چیز بخوبی و در جهت مثبت، حرکت کرده و پیش رود. منابع غذایی زیادی وجود دارد که حاوی تریپتوفان است ، مانند گوشت مرغ و ماهی قزل آلا، امّا سویای برشته شده سرشار از تریپتوفان است و می توان آن را به عنوان یک میان وعده خوشمزه و مغذی، درست پیش ازانجام مصاحبه مصرف کرد.

 

۲- رویداد : امتحان

چه بخوریم : غلّات صبحانه

هنگام آماده شدن برای امتحان، سعی کنید از غلّات کامل استفاده کنید تا ذهن شما تقویت شود. غلّات صبحانه، نه تنها منبع فوق العاده ای از انرژی است، که به تمرکز و هوشیاری شما در جلسه امتحان کمک شایان توجهی می کند، بلکه منبعی غنّی از فولات نیز هست که سرعت شما در پردازش اطلاعات و یادآوری آنها افزایش می دهد. هرچند از لحاظ تکنیکی نمی توان آدامس را جزء غذاها محسوب کرد، امّا تحقیقات صورت گرفته نشان داده است که جویدن آدامس پیش از آغاز امتحان، نمرات فرد را افزایش داده و حافظه را حدود ۳۵درصد بهبود می بخشد.

 

۳- رویداد : اوّلین جلسه با خواستگار

چه بخوریم : چای بابونه

طبیعی است که در اوّلین دیدار با خواستگار، کمی عصبی بوده و استرس داشته باشید. حال این نگرانی می تواند منفی یا حتّی مثبت باشد. با این وجود نیازی نیست تا ژست شجاع بودن و بی خیالی بگیرید. به جای آن، پیش از دیدار، یک فنجان چای بابونه بنوشید. بر اساس تحقیقات صورت گرفته، اثرات آرامبخش گل بابونه، آنقدر قدرتمند است که می تواند علائم خفیف تا متوسط اختلال اضطرابی را کاهش دهد. در واقع به شما کمک می کند تا جلسه را به آرامی به پایان برسانید.

 

 

۴- رویداد : بحث داغ

چه بخوریم : گردو

در حالیکه بسیاری از اختلافات را می توان با حرف زدن حل و فصل نمود، امّا بحث های جدّی و مداوم، می تواند به روابط ،آسیب زده و شادی شما را تحت تاثیر قرار دهد. به جای آنکه از کلمات و جملات پشیمان کننده در طول یک بحث داغ و آزاردهنده استفاده کنید، بهتر است با کنترل خشم و عصبانیت خود، بحث را در جهت درست هدایت کنید. تحقیقات نشان داده است که کمبود امگا-۳ می تواند به رفتار پرخاشگرانه دامن بزند. این درحالی است که مطالعات ژاپنی ها نشان می دهد که زنان با مصرف روی، می توانند خشم و عصبانیت خود را تحت کنترل خود قرار دهند. برای آنکه بتوانید هر دو ماده مغذی را با هم مصرف کنید، هنگامی که احساس کردید خونتان دارد به جوش می آید، سراغ گردو بروید. گردو، پیش از آغاز بحث در رابطه با یک مشکل، به آرامش شما کمک خواهد کرد.

 

۵- رویداد : رابطه شکست خورده

چه بخوریم : ماهی های چرب

یک رابطه شکست خورده می تواند به طور طبیعی، به افسردگی و احساس منفی منجرشود؛ رویه ای که فرد را به آرامی نابود کند. در حالیکه این احساسات غیر قابل اجتناب است و کنار آمدن با آن به گذشت زمان نیاز دارد، بهتر است برای سپری کردن این دوران سخت، به سراغ ماهی های چرب، چون قزل آلای وحشی و ماهی تُن بروید. این ماهی ها، منبع غنی اسیدهای چرب اُمگا-۳ و ویتامین های B12 است؛ هر دوی آنها به بهبود خُلق و خوی شما و کاهش افسردگی کمک می کند.

 

۶- رویداد : تصمیم گیری های بزرگ

چه بخوریم : ماست

اگر می خواهید تصمیم بزرگی در زندگی تان بگیرید، حال چه در رابطه با شغل، روابط، یا امور مالی تان باشد، مهم است که وضوح ذهنی و تمرکز خود را افزایش داده، تا بتوانید درست و منطقی تصمیم بگیرید. برای این کار، می توانید ماست بخورید که سرشار از یُد و روی است و می تواند عملکرد ذهنی شما را بهبود بخشد. محققان دانشگاه تورنتو، همچنین دریافته اند که باکتری پروبیوتیک یافت شده در برخی از انواع ماست، می تواند اضطراب را کاهش داده و به فرد در گرفتن تصمیم درست، کمک نماید.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=36815

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x