تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

سیمیلاتور نظامی چیست و چه کارکردی دارد؟

  • کد خبر : 36500
  • 11 اردیبهشت 1393 - 10:51
سیمیلاتور نظامی چیست و چه کارکردی دارد؟

سیمیلاتورها انواع گوناگونی دارند و از کارایی‌های مهمی در عرصه نظامی برای آموزش تجهیزات و تسلیحات برخوردارند.


به گزارش گروه وبگردیکمال مهر، صبح دیروز، دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسدران از تجهیز قایق‌های تندرو سپاه به سیمیلاتور خبر داد.وی گفته بود: این سیمیلاتورها در مقیاس یک به یک ساخته شده و در حال حاضر روی شناورهای عاشورا نصب کردیم که قرار است روی شناورهای دیگر هم نصب کنیم.

** سیمیلاتور چیست؟

سیمیلاتورها شبیه‌سازهایی هستند که با نصب بر روی تجهیزات نظامی اعم از تانک، شناور دریایی، زیردریایی و جنگنده‌ها شرایط طبیعی میدان نبرد را به صورت هوشمند مدیریت می‌کنند.

سیمیلاتورها با در نظر گرفتن پارامترهای مختلف درگیری متقابل از جمله سرعت، شتاب، فاصله از هدف، زمان به‌کارگیری سلاح و سامانه کنترل آتش، انجام وظیفه می‌کنند.

در واقع سیمیلاتورها مجموعه‌ای هماهنگ از شناسایی و جست‌وجوی سیستم کنترل آتش و نوع تسلیحات به کارگرفته شده در حد و اندازه واقعی هستند. با توجه به تسلیحاتی اعم از دوش‌پرتاب‌ها، کاتیوشاها و توپ‌ها، سیمیلاتورها معمولا بر روی شناورها به‌خصوص قایق‌های تندرو نصب می‌شوند.

این تسلیحات دارای حرکت بالستیکی یا سهمی‌بار هستند و نوع محاسبات آن با توجه به ورودی‌هایی مانند ارتفاع و زاویه پرتاب، از اهمیت خاصی برخوردار است.

بنابراین، سیمیلاتورها و شبیه‌سازهای محاسباتی و درگیری نبرد، از اهمیت ویژه برخوردار بوده و طراحی سیمیلاتورها از پیچیدگی خاصی برخوردار است.

در حوزه بالگردها و جنگنده‌ها، معمولا سیمیلاتورها متفاوت از سیمیلاتورهای قایق‌ها و پرتابگرها است.

منبع: تسنیم
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=36500

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x