تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

بانک مرکزی بر اجرای دقیق جدول نرخ‌های سود بین ۱۰ تا ۲۲ درصد تاکید کرد/ هشدار به بانک‌های متخلف

  • کد خبر : 36163
  • 09 اردیبهشت 1393 - 11:42
بانک مرکزی بر اجرای دقیق جدول نرخ‌های سود بین ۱۰ تا ۲۲ درصد تاکید کرد/ هشدار به بانک‌های متخلف

در پی توافق بانک‌ها درباره نرخ سود سپرده‌ها، بانک مرکزی با ابلاغ نامه‌ای به مدیران عامل بانک‌های دولتی و غیردولتی ضمن تأکید بر ضرورت رعایت توافقات انجام‌شده و نظارت بر اجرای دقیق جدول نرخ‌های سود، هشدار داد با موارد تخلف، در چارچوب قانون برخورد خواهد کرد.

به گزارشکمال مهربه نقل از روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، این بانک طی نامه شماره ۲۹۷۳۹/۹۳ مورخ ۸/۲/۹۳ به عنوان مدیران عامل بانکهای دولتی، غیردولتی و موسسات اعتباری توسعه، عسکریه و کوثر، ضمن تایید و حمایت از تصمیمات  صورت گرفته در کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی و شورای هماهنگی بانک‌ها در خصوص نرخ‌های سود سپرده‌ها به اجرای دقیق جدول نرخ‌های سود مطروحه تاکید کرد.

متن نامه ارسالی به این شرح است:

«جهت مدیران عامل محترم بانکهای دولتی، غیردولتی و موسسات اعتباری توسعه، عسکریه و کوثر ارسال گردید.»

باسلام؛

احتراماً،با اشاره به توافقات انجام شده بین مدیران عامل بانک‌ها و موسسات اعتباری مجاز در حضور رییس کل محترم بانک مرکزی در تاریخ ۳/۲/۱۳۹۳ و با عنایت به هماهنگی‌های صورت گرفته در کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی و شورای هماهنگی بانک‌ها درخصوص نرخ‌های سود سپرده‌ها، بدینوسیله به آگاهی می‌رساند وفق توافق انجام شده، این بانک ضمن تایید و حمایت از تصمیمات مذکور، به اجرای دقیق جدول نرخ‌های سود مطروحه نظارت داشته و با موارد تخلف در چارچوب ضوابط قانونی برخورد خواهد کرد.

مقتضی است دستور فرمائید مراتب در اسرع وقت به کلیه شعب و واحدهای ذیربط اعلام و برحسن اجرای آن نظارت مستمر اعمال گردد. انتظار می‌رود ضمن اجرای دقیق نرخ‌های مورد توافق از ارائه و اعلام هرگونه محصولی که نرخ موثر آن بیشتر از نرخ‌های مندرج در جدول مورد توافق باشد اکیداً خودداری شود.

مدیریت کل نظـارت بر بانکها و موسسات اعتباری

اداره نظارت بر بانکها و موسسات اعتباری

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=36163

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x