تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
0

گربه‌ای که مرگ بیماران را پیش‌بینی می‌کند!

  • کد خبر : 35947
  • 07 اردیبهشت 1393 - 8:03
گربه‌ای که مرگ بیماران را پیش‌بینی می‌کند!

رسانه‌های «آمریکا» از توانایی خارق‌العاده یک گربه در پیش‌بینی مرگ افراد خبر داده و اعلام کردند: این گربه که در یک مرکز نگهداری از سالمندان زندگی می‌کند،‌ می‌تواند ساعاتی پیش از مرگ افراد، فوت شدن آن‌ها را پیش‌بینی کند.

به گزارش گروه وبگردی کمال مهر،رسانه‌های «آمریکا» از توانایی خارق‌العاده یک گربه در پیش‌بینی مرگ افراد خبر داده و اعلام کردند: این گربه که در یک مرکز نگهداری از سالمندان زندگی می‌کند،‌ می‌تواند ساعاتی پیش از مرگ افراد، فوت شدن آن‌ها را پیش‌بینی کند. 

دکتر «دیوید دوسا» ـ متخصص سالخوردگان و استادیار دانشگاه «براون» ـ گفت: طی پنج سالی که این گربه در مرکز نگهداری از سالمندان در «رود آیلند» زندگی می‌کند، تاکنون توانسته مرگ بیماران را پیش از مردن پیش‌بینی کند. وی خاطر نشان کرد: این گربه که «اسکار» نام دارد، در راهرویی که اتاق‌های خواب در آن قرار دارد، بالا و پایین رفته و پس از آن که حس کرد زمان مرگ شخصی فرا رسیده، به داخل اتاق رفته، از تخت بیمار بالا می‌رود و با کش و قوس دادن بدنش و مالیدن پنجه‌های بسته بر روی بیمار به ما می‌فهماند که فرد مذکور در حال مردن است.

 

بر اساس اعلام پزشکان مرکز نگهداری از سالمندان «رود آیلند» این اعتقاد وجود دارد که پیش‌بینی این گربه بهتر از قضاوت پزشکان است، به طوری که این حیوان در سال ۲۰۰۷ میلادی در مجله پزشکی «نیوانگلند» به عنوان پیشگوی مرگ شناخته شد، چرا که پزشکان می‌توانند پیش از مرگ بیماران خانواده‌های آنان را برای دیدار و ملاقات آخر به مرکز دعوت کنند. این یک مزیت تلقی می‌شود و این گربه تاکنون هیچ اشتباهی در پیش‌بینی مرگ بیماران نکرده است.

 

دکتر «دوسا» در جایی گفته بود که من در کتابی با عنوان «گشتی با اسکار: یک گربه عادی با قابلیت‌های فوق‌العاده» به شرح و چگونگی پیش‌بینی مرگ توسط این موجود پشمالو و زیبا پرداختم، ‌اما نمی‌توانم توضیح دهم که این رفتار از چه منبعی نشات می‌گیرد. فقط می‌توانم بگویم که «اسکار» همچون سگ‌ها که بوی سرطان را می‌توانند استشمام کنند، بوی مرگ را می‌فهمد. با وجود «اسکار» خانواده‌ و دوستان بیماران با خیال آسوده زندگی می‌کنند و می‌دانند که در صورت نزدیک شدن مرگ عزیزانشان او آن‌ها را خبر می‌کند.

 

منبع: جام نیوز
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=35947

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x