تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
0

اخراج تیم نظامی آمریکا از اکوادور

  • کد خبر : 35818
  • 06 اردیبهشت 1393 - 8:14
اخراج تیم نظامی آمریکا از اکوادور

اکوادور به تمامی پرسنل تیم نظامی سفارت آمریکا دستور خروج از خاک آن کشور را داده است.

به گزارش سرویس بین‌ الملل کمال مهر به نقل ازخبرگزاری آسوشیتدپرس؛اکوادور تمامی ۲۰ پرسنل تیم نظامی سفارت آمریکا را اخراج و به آنها دستور داده که تا آخر ماه جاری خاک اکوادور را ترک کنند.

یک مقام سفارت امریکا در ونزوئلا جمعه گفت «رافائل کورئه آ »رئیس جمهور اکوادور به ۲۰ تن از افسران و کارکنان وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) دستور داده است خاک این کشور را ترک کنند.
 «جفری وینشنکر» سخنگوی سفارت امریکا در کیتو گفت: « کوره آ به کارکنان وزارت دفاع دستور داده است خاک اکوادور را تا هفتم آوریل ترک کنند.
«وینشنکر» در بیانیه ای اعلام کرد امریکا به حق اکوادور به عنوان یک کشور «مقتدر و مستقل » برای اخراج کارکنان نظامی امریکا احترام می گذارد اما از این که چنین اقدامی به شدت سطح همکاری دوجانبه در زمینه مسائل مرتبط با امنیت را محدود می کند، متأسف است.
اخراج این افراد براساس تهدید چند ماهه کورئه آ صورت گرفته که از حضور افسران و کارکنان امریکایی در اکوادور از حیث «جاسوسی» و «امپریالیسم امریکا» ابراز نگرانی کرد.
کیتو ژانویه اعلام کرد که می خواهد تعداد کارکنان نظامی امریکا را در خاک اکوادور کاهش دهد و همچنین هشدار داد اجازه نخواهد داد «تجهیزات جاسوسی» امریکا در اکوادور نصب شود.
کورئه آ پس از آن که متوجه شد در تیراندازی به یک فروند بالگرد نظامی اکوادور که ماه اکتبر نزدیک مرز کلمبیا ، چهار کارمند پنتاگون سوار بر آن بوده و کشته شده اند گفت مطلع شده است که حضور نظامیان امریکایی در خاک کشورش بسیار بیش از حد لازم است.
 روابط دوجانبه میان امریکا و اکوادور نیز به علت مناقشه بر سر پایش و مراقبت از دولت های خارجی که اطلاعات آن توسط «ادوارد اسنودن» مأمور اداره اطلاعات مرکزی امریکا فاش شد ، به تیرگی گرایید.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=35818

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x