تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
1

ابتکار عمل توییتری پلیس نیویورک منجر به آبروریزی شد

  • کد خبر : 35653
  • 04 اردیبهشت 1393 - 8:47
ابتکار عمل توییتری پلیس نیویورک منجر به آبروریزی شد

درخواست پلیس نیویورک از کاربران اینترنت برای ارسال عکس‌هایی که با نیروهای پلیس دارند با واکنش تند و منفی افرادی مواجه شد که ترجیح دادند تصاویر خشونت‌های پلیس این شهر را منتشر کنند.

به گزارش کمال مهر به نقل از راشا تودی، ماجرا از آنجا آغاز شد که اداره پلیس شهر نیویورک از طریق حساب خود در توییتر از کاربران خواست تا عکس‌هایی را که به طور مشترک از خودشان و نیروهای پلیس گرفته اند در فضای مجازی و در حساب های توییترشان به اشتراک بگذارند.

پلیس وعده داد که عکس‌های منتخب این مجموعه را در حساب فیس بوک خود منتشر کند. اما نتیجه این تجربه برای پلیس نیویورک بسیار تلخ بود. چون به فاصله اندکی عده بسیار زیادی از کاربران ترجیح دادند تصاویری از خشونت و وحشی‌گری پلیس نیویورک را در برخورد با مردم و معترضان به نمایش بگذارند.

پلیس نیویورک برای این کار  تگ #myNYPD را برگزیده و حال کاربران از همین تگ برای به اشتراک گذاردن تصاویری استفاده کرده اند که آنان را در حال دستگیر کردن مردم، کتک زدن آنها، تاخت و تاز با اسب در میان تظاهرکنندگان و دیگر موقعیت‌های بی‌رحمانه نشان می دهد. برخی از این عکس‌ها هم مربوط به خشونت پلیس علیه حامیان جنبش ضد وال استریت است.

صاحب نظران می‌گویند اگر چه ممکن است این تصاویر در اصل پلیس را در حال انجام وظایف خود و حتی مقابله با مجرمان نشان دهد، اما این واکنش عمومی منفی به درخواست پلیس نیویورک نشانگر آن است که این اداره حداقل در میان عده قابل توجهی از شهروندان نیویورک که کاربر اینترنت هستند از حسن شهرت برخوردار نیست.

اداره پلیس نیویورک در واکنش به این رفتار مردم در حساب توییتر خود تصریح کرده: اداره پلیس نیویورک در حال ابداع راه های جدیدی به منظور برقرار ارتباط موثر با جامعه است. توییتر فضای آزادانه‌ای برای تعامل بدون سانسور فراهم آورده و این گفاگوی آزادانه برای شهر ما خوب است.

گفتنی است دامنه مقابله اینترنتی کاربران آمریکایی با پلیس در این کشور به شهر لس آنجلس هم کشیده شده و کاربران اینترنت در این شهر با  تگ #myLAPD عکس هایی را در مورد خشونت پلیس لس آنجلس منتشر کرده اند.

انتهای پیام/آ


۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=35653

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x