تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

متدینان ورود به خطوط قرمز را تحمل نخواهند کرد

  • کد خبر : 33978
  • 25 فروردین 1393 - 14:31

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: برخی گروه‌ها به دنبال ورود به خطوط قرمز هستند که طبیعتا نیروهای ارزشی و متدینان جامعه تحمل نخواهند کرد.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتب کمال مهر، به نقل از روابط عمومی بسیج، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه در اجتماع صدها نفر از مسئولان و مدیران حوزه نمایندگی ولی فقیه در بسیج در مجتمع فرهنگی- آموزشی امام رضا (ع) مشهد مقدس، گفت: در شرایط حساس و پیچیده ای به سر می بریم که در این شرایط بیشترین مسئولیت متوجه سپاه و به ویژه بسیج است.

وی با اشاره به برخی اتفاقات اخیر تاکید کرد: برخی گروه ها به دنبال ورود به خطوط قرمز هستند که طبیعتا نیروهای ارزشی و متدینین جامعه تحمل نخواهند کرد.

سعیدی در همین خصوص افزود: عده‌ای تلاش دارند تا فضای جامعه را دوقطبی نمایند که الحمدالله همواره با درایت و روشنگری مقام معظم رهبری، جامعه از چند یا دوقطبی شدن دور شده است.

وی آحاد امت را به بصیرت دعوت و خاطرنشان کرد: موتور محرکه هر انسان ایمان و چراغ آن، بصیرت و آگاهی سیاسی است که باید میان آن توازن به وجود آید.

نماینده ولی فقیه درسپاه پاسداران به تبیین تاکتیک و استراتژی پرداخت و عنوان کرد: عدم تفکیک میان تاکتیک و استراتژی گاهی اوقات مجموعه‌های اجرایی و نیروهای عمل کننده در خط مقدم را دچار اشتباه می‌کند.

وی افزود: برای امام حسن(ع) حفظ اسلام، استراتژی و تاکتیک، مبارزه با معاویه بود امام از آنجایی که استراتژی مهم بود لذا ایشان تاکتیک خود را تغییر دادند.

سعیدی با توصیه به عموم مردم برای تفکیک میان استراتژی و تاکتیک گفت: اگر میان این دو تفکیک قایل نشویم، ممکن است برخلاف امر ولایت عمل کرده و حتی مقابل امر پیامبر(ص) هم بایستیم.

وی با اشاره به ماجرای صلح حدیبیّه افزود: عده‌ای به پیامبراکرم (ص) می گفتند که این چه پیروزی است که زیارت کعبه را از دست دادیم اما همگان به خوبی می دانیم که هدف پیامبر (ص) زیارت کعبه برای تمام بشریت بود و درست است که در آن سال عده قلیلی از مسلمانان به زیارت خانه خدا رفتند اما این زیارت برای تمام تاریخ و برای امت مسلمان تضمین شد.

نماینده ولی فقیه درسپاه پاسداران با این توصیه که امت همواره باید نگاهش به رهبری باشد، خاطرنشان کرد: برای امام راحل(ره) نه جنگ با صدام استراتژی بود و نه صلح با رژیم بعثی بلکه حفظ نظام، اوجب واجبات بود که همواره مورد نظر آن امام عزیز بود.

وی در پایان عدم تفکیک میان دشمن و خواص زاویه دار را لازم و ضروری دانست و تصریح کرد: حتما نباید همان رفتاری را که با دشمن داریم با خواص زاویه دار نیز داشته باشیم بلکه گاهی باید برای روز مبادا کظم غیظ کرد و دچار سطحی نگری نشد.

اجتماع مسئولان و مدیران حوزه نمایندگی ولی فقیه در بسیج به مدت سه روز در مشهد مقدس در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

  
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=33978

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x