تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

باغ سیب مهرشهر مسکونی می شود +نقشه تفکیکی

  • کد خبر : 33676
  • 24 فروردین 1393 - 11:30
باغ سیب مهرشهر مسکونی می شود +نقشه تفکیکی

طبق گزارشات مبسوط قبلی و با پیگیری های خبرنگار«کمال مهر» با دریافت اطلاعاتی ازیک منبع آگاه مطلع شدیم که نقشه تفکیکی اراضی باغ سیب با تغییر کاربری بر دیوار یکی از سازمان های دولتی نصب گردیده است!

به گزارش «کمال مهر» در مصاحبه هایی که ازمسئولین امر در سایت های مختلف و برنامه های تلویزیونی پیرامون باغ سیب مهرشهر منتشر شده ، همه نشان از حمایت ها و وعده هایی برای حفظ این باغ ارزشمند بوده ، ولی متاسفانه گویی شواهد و قرائن مطلب دیگری را بیان می کند.

بنابرگزارش خبرنگار کمال مهر ؛امروز ما در باغ سیب مهرشهراین [ریه تنفسی کلانشهر کرج] شاهد  قطع ۲۰۰۰ درخت سبز و پرشکوفه هستیم .

طبق گزارشات مبسوط قبلی و با پیگیری های خبرنگار«کمال مهر»  با دریافت اطلاعاتی ازیک  منبع آگاه  مطلع شدیم که نقشه تفکیکی اراضی باغ سیب با تغییر کاربری بر دیوار یکی از سازمان های دولتی نصب گردیده است!

شایان ذکر است بر مبنای این نقشه در سالهای گذشته خبر فروش قطعات باغ سیب جهت فروش در مزایده در روزنامه های کثیر الانشتار  منتشر گردیده بود که با مخالفت های شورای شهر و مغایرت با قانون این کار با شکست روبرو شده بود و بعد از گذشت دو دهه مجدداً در جدیدترین اقدام این نقشه در این سازمان دولتی رویت شده است!

جهت مشاهد در اندازه اصلی بر روی تصویر کلیک کنید

 

سوالی که در اذهان مطرح می شود مبنی بر اینکه  اقداماتی که در سال های اخیر شاهد آن هستیم که به طور خزنده و آرام درنقاط مختلف باغ،مسیری را برای رسیدن به هدف خود دنبال می کند آیا این اتفاقات به یک کابوس واقعی یعنی از بین رفتن باغ سیب و ساخت و ساز شهرک مسکونی   منجر خواهد شد!؟

نکته قابل تأملی که  مقام معظم رهبری بعد از کاشت نهال درخت در ۱۵اسفند۹۱ بیاناتی را ابراز داشتند رخ خواهد داد؟:

«علاوه بر اینکه آبادى‌ها و سبزى‌هاى اطراف شهرهاى بزرگ به غلط و به غصب در اختیار افرادى قرار گرفت که میخواستند از زمین سوء استفاده کنند و هنوز هم دارند میکنند، و سبزى تبدیل شد به سیمان و آهن و اینها – که این یک مصیبتى براى شهرهاست…»

بلی مصیبتی که در آینده ای نه چندان دورگریبانگیر کلانشهرکرج خواهدشد و از فرط آلاینده های سمی “کرج بزرگ ” نفسش خواهد گرفت!

همانطور که در تصویر مشاه می کنید وضعیت نابسامان باغ و عدم رسیدگی صحیح نفس های باغ به شماره افتاده است و تعداد زیادی از درختان وضعیت خوشایندی ندارند و بر همین اساس مسئولین باغ اقدام به حذف این درختان می نمایند.

و سوال آخر اینکه آیا با پیگیری های برخی مسئولین مبنی بر شکات و درجریان اندختن پرونده باغ سیب در مراجع قضایی نتیجه ای در بر خواهد داشت و چرا در سالهای گذشته رسانه های مختلف با جدیت به این مورد پرداختند و مسئولین عملاً حرکتی انجام ندادند و باعث خشک شدن تعداد زیادی ازاین درختها شدند؟

جهت مشاهد تصاویر در اندازه اصلی بر روی تصاویر کلیک کنید

 

انتهای پیام/

 

جهت مطالعه اخبار مرتبط بر روی تصویر ذیل کلیک کنید

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=33676

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
2
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x