تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

تاثیر شگرف اذان بر هنرپیشه ایرلندی

  • کد خبر : 33507
  • 23 فروردین 1393 - 17:37
تاثیر شگرف اذان بر هنرپیشه ایرلندی

هنر پیشه ایرلندی گفت که با صدای اذان و آواهای اسلامی از تنش ها و نگرانی های عصبی رها شده است.

 

به گزارش کمال مهر به نقل از زنگ اول،”لیام نیسون” که برای تبلیغ فیلم جدید خود به نام (بدون توقف) Non Stop به نیویورک سفر کرده است ، گفت که باید به بانگ اذان و نواهای اسلامی گوش کنیم تا از تنش ها و اختلالات عصبی رهایی یابیم.

وی در ایرلند شمالی در یک خانواده کاتولیک محافظه کار بزرگ شده و پدرش مسئول مدرسه کاتولیک محلی بود، اما اعتقاد وی به دین مسیحیت، بعد از اینکه همسرش ناتاشا ریچاردسون را در یک حادثه اسکی در سال ۲۰۰۹ در کانادا از دست داد، ضعیف شد.نیسون معتقد است زمانی که وی در دریای نومیدی غرق شده بود، اعتقادات کاتولیکی نتوانست به وی کمک کند.

اضطراب و ناراحتی وی به علت از دست دادن همسرش ادامه یافت تا اینکه برای بازی در فیلم “ربوده شده ۱” به ترکیه سفر کرد.

لیام نیسون، بازیگر ایرلندی تبار سینما بیش از چهار دهه است که در فیلم های سینمایی بازی میکند، اما شهرت این بازیگر همین چندسال قبل و با اکشن دلهره آور و ماجراجویانه “ربوده شده” (۲۰۰۸) به دست آمد.

این فیلم که محصول صنعت سینمای فرانسه بود، فروش بالایی در سینماهای این کشور اروپایی داشت و سپس نمایش موفقیت آمیزی در سینماهای سراسر جهان و از جمله آمریکای شمالی داشت.

نیسون با بیان اینکه در محل اقامت خود در ترکیه روزی پنج بار صدای اذان را میشنید، اظهار کرد: هفته اول از اینکه یک ساعت از خواب صبحگاهی ام به خاطر شنیدن صدای اذان کم میشد، ناراحت بودم، اما در هفته دوم احساس کردم که این ندا به زیر پوست بدنم نفوذ کرده  ودر هفته سوم مانند دارویی بود که احساس میکردم  زندگی بدون آن غیر ممکن است، زیرا ندای اذان ونماز آرامش بخش بود و در عین حال، احساسات را به شکلی جالب و بسیار زیبا متجلی می کرد.

این هنر پیشه ایرلندی در بازگشت از ترکیه چندین حلقه سی .دی  از نواهای اسلامی خریداری کرد و اکنون در نیویورک هر روز قبل از خواب آنها را می شنود.

نیسون در فیلم اکشن جدید خود با عنوان Non stop  که حوادث آن در داخل هواپیما در مسیر نیویورک – لندن می گذرد، نقش یک فرمانده را به عهده دارد که تلاش می کند ماهیت عامل تروریستی را که هر نیم ساعت یک مسافر را میکشد، شناسایی کند.

نکته قابل توجه در این فیلم این است که در میان مسافران یک مسلمان وجود دارد که برخلاف تمام فیلم های هالیوودی  تروریست نیست، بلکه پزشکی است که قربانیان حملات تروریستی را درمان میکند.

نیسون می گوید: ” بیننده ها امروز هوشیار هستند، حتی کودکان گمان خواهند کرد که مسلمان فردی شرور و بد است ، ما تلاش کردیم تا این  ایده را  در نزد آن ها تغییر دهیم.”

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=33507

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x