تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

۵۵ شرکت ایرانی متهم به ارتباط با شرکتهای صهیونیستی/ مجلس درانتظار گزارش وزارتخانه‌های اطلاعات و خارجه

  • کد خبر : 33364
  • 23 فروردین 1393 - 8:35
۵۵ شرکت ایرانی متهم به ارتباط با شرکتهای صهیونیستی/ مجلس درانتظار گزارش وزارتخانه‌های اطلاعات و خارجه

سخنگوی کمسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۵۵ شرکت ایرانی متهم به ارتباط با شرکت‌های صهیونیستی هستند، گفت که مجلس درانتظار گزارش وزارتخانه‌های اطلاعات و خارجه در این زمینه است.

 

کمال مهر:مصطفی افضلی‌فرد نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ خانه ملت ، درباره جزئیات پرونده کمیسیون متبوعش پیرامون ارتباط برخی شرکت‌های ایرانی با شرکت‌های رژیم صهیونیستی، گفت: شرکت‌هایی به صورت غیرمستقیم بخشی از درآمدهایشان متوجه رژیم صهیونیستی است.

وی با بیان اینکه این شرکت‌ها به صورتی مستقیم با رژیم صهیونیستی ارتباط ندارند، تصریح کرد: در واقع این شرکت‌ها با شرکت‌های تجاری رژیم صهیونیستی طرف قرارداد هستند، بنابراین باید تکلیف این شرکت‌ها مشخص شود.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: در رابطه با این موضوع گزارشی تهیه و چند بار نیز بررسی شد اما چون این بحث محل اختلاف به خصوص از سوی وزارت اطلاعات بود، به همین دلیل آنها فرصت خواستند قبل از اینکه این موضوع در صحن علنی مجلس قرائت شود مورد بررسی آنها قرار گیرد.

افضلی‌فرد اضافه کرد: اختلاف‌نظر درباره این موضوع بر سر تفسیر شرکت مرتبط با شرکت‌های صهیونیستی است و اینکه در مصداق عینی چه شرکت‌هایی متهم ارتباط با شرکت‌های متعلق به رژیم صهیونیستی هستند.

وی در پاسخ به این سوال که از دید کمیسیون اصل ۹۰ چه تعداد شرکت ایرانی متهم ارتباط با شرکت‌های رژیم صهیونیستی هستند، گفت: حدود ۵۵ شرکت؛ البته وزارت اطلاعات فرصت خواسته و هنوز گزارش مربوط به این موضوع را تحویل نداده است که پس از تحویل نظر نهایی در این‌باره اعلام خواهد شد.

افضلی‌فرد در پایان با بیان اینکه درانتظار گزارش وزارتخانه‌های خارجه و اطلاعات هستیم،‌ خاطرنشان کرد: گزارش کمیسیون اصل ۹۰ پس از نهایی شدن برای برخورد با متخلفان به دستگاه قضایی تحویل داده خواهد شد.

انتهای پیام/

 

 
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=33364

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x