تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

ثبت‌نام کد ۲ شماره ملی از امروز/ شهروندانی که پیامک “کد رهگیری”دریافت نکردند، ثبت نامشان با موفقیت انجام شده

  • کد خبر : 33293
  • 23 فروردین 1393 - 7:26
ثبت‌نام کد ۲ شماره ملی از امروز/ شهروندانی که پیامک “کد رهگیری”دریافت نکردند، ثبت نامشان با موفقیت انجام شده

براساس زمانبندی سازمان هدفمندی یارانه‌ها سرپرستانی که آخرین رقم شماره ملی آنها ۲ است می‌توانند در سایت رفاهی ثبت نام کرده و این در حالی است که غیر نیازمندان یارانه خود را برای توسعه کشور اهدا کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی کمال مهر؛تمامی سرپرستان خانوار متقاضی یارانه که کد سمت راست شماره ملی‌شان عدد ۲ است می‌توانند در فاصله ۲۴ ساعت به سامانهwww.refahi.ir مراجعه کرده و نام نویسی کنند.

طبق اعلام ستاد هدفمندی‌ یارانه‌ها کلیه سرپرستان خانواری که بنا به هر دلیل نتوانند در زمان مشخص شده ثبت نام انجام دهند می‌توانند در روزهای۳۰ و ۳۱ فروردین ماه جاری مجددا به ثبت نام اقدام کنند.

سومین روز از گام دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها در حالی آغاز شد که در دو روز گذشته دو بخش از سرپرستان خانوار نام نویسی خود را در این سامانه انجام دادند و هر چند در روز نخست با توجه به ترافیک بالا در سامانه رفاهی متقاضیان با مشکلاتی در نام نویسی روبرو بودند اما با گذشت چند ساعت و فروکش کردن مراجعات به این سایت نام نویسی روند معمول خود را پی گرفت.

در ادامه نرگس نجفی سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها با اعلام این خبر گفت: متقاضیان پس از ثبت نام در صورتی که پیام ثبت نام با موفقیت انجام شد را دریافت کرده، اما پیامک کد رهگیری را دریافت نکردند، ثبت نامشان با موفقیت انجام شده و این پیامک به مرور زمان و بر اساس اولویت ارسال خواهد شد.

به گفته وی، دریافت پیام ثبت نام با موفقیت انجام شد، به معنای موفقیت در انجام ثبت نام است و متقاضیان نباید نگرانی در خصوص انجام ثبت نام خود داشته باشند.

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها در خصوص ویرایش اطلاعات ثبت نام کنندگان نیز گفت: متقاضیان دریافت یارانه در ۱۰ روزی که امکان ثبت نام برای آنان وجود دارد نمی توانند اطلاعات خود را ویرایش کنند.

وی تاکید کرد: اطلاعات درخواستی به قدری معمولی و ساده است که مردم می توانند با حداقل دانش کامپیوتری وارد سامانه شده و اطلاعات خود را ارایه کنند.

نجفی گفت: در صورتی که افراد شماره کارت ملی خود را به درستی وارد این سامانه نکنند، نمی توانند سایر اطلاعات مانند مالکیت واحد مسکونی و متوسط درآمد خود را نیز اعلام کنند و به همین دلیل ارایه اطلاعات نادرست در این سامانه بسیار کم است.

طبق قانون هدفمندی یارانه‌ها در صورتی که احراز شود افراد واجد شرایط مد نظر دولت یا نیازمند نباشند علاوه بر اینکه باید یارانه نقدی خود را باز گردانند تا سه برابر مبلغ آن نیز جریمه خواهند شد.

دولتمردان قول داده‌اند منابع ناشی از انصراف متقاضیان یارانه نقدی برای گسترش پوشش بیمه‌ای، کاهش هزینه‌های درمان و دارو و دیگر بخش‌های مولد هزینه کنند.

در روز شنبه چهارمین گروه از سرپرستان خانوار که کد سمت راست شماره ملی‌شان عدد ۳ است می‌توانند با مراجعه به سامانه رفاهی نسبت به ثبت نام خود و خانواده‌شان در لیست یارانه‌ها اقدام کنند.
 

شهروندانی که به اینترنت دسترسی ندارند می توانند به کلیه دفاتر خدمات پستی، کافی‌نت‌ها و دفاتر پیشخوان اعلام شده که حق افزایش دریافت ثبت نام ندارند و اگر مراکزی مبلغی بیشتر از ۳۵۰۰ تومان تصویبی ستاد گرفته شده است باید با این مراکز برخورد شود.

گفتنی است:در صورت مشاهده چنین تخلفی شهروندان در هر شهر یا استانی با فرماندار یا فرمانداری محل تماس بگیرند و عوامل اجرایی موظف هستند که با آن ها برخورد جدی شود .
قابل توجه خانوارهای جامانده از ثبت نام

بر این اساس کلیه متقاضیان که طی روزهای ۲۰ تا ۲۹ فروردین موفق به ثبت‌نام نشده‌اند می توانند روزهای ۳۰ و ۳۱ فروردین برای نام‌نویسی به سایت رفاهی مراجعه کنند.

همچنین طبق اعلام این ستاد کسانی که تغییرات خانواده آن‌ها شامل تولد فرزند، ازدواج و طلاق و امثال آن تا تاریخ ۲۲ اسفند ماه ثبت و نهایی نشده می‌توانند در این مرحله از نام نویسی طبق اطلاعات قبلی موجود خود در سامانه رفاهی اقدام به نام نویسی کرده و سپس از اردیبهشت و با باز شدن امکان ثبت اطلاعات جدید در سامانه رفاهی اقدام به ثبت تغییرات داشته باشند.

انتهای پیام/

 

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=33293

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x