تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

هان‌هایی که باید بسته شوند تا دهان های دیگر باز شوند/ سیاست یک بام و دو هوا در دولت

  • کد خبر : 33227
  • 21 فروردین 1393 - 8:25
هان‌هایی که باید بسته شوند تا دهان های دیگر باز شوند/ سیاست یک بام و دو هوا در دولت

جای این سئوالات باقیست، که مگر در توافق ژنو، پرونده ی فساد نفتی کرسنت و برخی سیاستهای دولت چه حقایقی نهفته است که ژنرال های باسواد (امنیتی) و حقوقدان، اینگونه، رسانه هایی را که بدانها می پردازند، با داس مورد عنایت قرار می دهند؟

 

 

به گزارش خبرنگار کمال مهر، ما و داس اعتدال؛ به بهانه ی یک بام و دو هوای دولت با رسانه های موافق و منتقد.

اول) رئیس جمهور در اولین نشست خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سئوالی گفت : « من گفتم کلید دارم، نه داس » .

دوم) مقام معظم رهبری در یکی از فرمایشات اخیرشان و پس از بی سواد خوانده شدن منتقدین در یک مراسم رسمی توسط رئیس دولت !!! ضمن تاکید بر رعایت شرایط دولت در نقدها، دولت رانیز توصیه نمودند، تا مراعات دربرخورد با منتقدین را صورت دهد.

سوم ) باگذشت کمتر از یک سال از تشکیل دولت موسوم به تدبیر وامید اما، بی سابقه ترین برخوردها از سوی این دولت بارسانه های ( منتقد و حتی رسانه ی ملی ) انجام شده است .

برخی مراجع دولتی طی نامه هایی مکتوب به رسا نه ها به آنها اخطار نموده اند، در مورد توافق ژنو، پرونده ی فساد نفتی کرسنت (که آقازاده ی حامی دولت متهم اصلی آن است) و … چیزی ننویسند !!!

در این راستا، روزنامه ی وطن امروز و هفته نامه ی ۹ دی تذکر می گیرند و یک نشریه ی دیگر نیز توقیف می شود .

ماجرا البته ختم به اینجا نمی گردد ورئیس جمهور در اقدامی غیر معمول وخارج از عرف، گفتگوی زنده تلویزیونی خود بامردم ( گزارش ۱۰۰ روزه ی دوم ) را به تاخیر می اندازد و با مسئولین رسانه  ی ملی بر سر تعیین مجری برنامه در گیر می شود و کار به  شورای نظارت بر صداوسیما رسیده و نهایتاً آن شورا مشخص می نماید که حق با رسانه ی ملی بوده و انتخاب مجری با صداوسیما ست، نه مدعوین .

بیافزاییم که، از ناگفته های تمجیدات ستایش گونه ی یکی از مجریان گفتگوی زنده ی تلویزیونی قبلی رئیس جمهور ( گزارش ۱۰۰ روزه ی اول ) به دلیل جلوگیری از اطاله ی کلام در می گذریم .

چهارم ) آقای روحانی اخیراً درجمع فعالین مطبوعات سخن از آزادی بیان ومطبوعات رانده و گفت: «… منتقدین دولت باید حرف بزنند، اما بگذارید موافقان دولت نیز سخن بگویند … چرا برخی  رسانه ها دارای دژ مستحکم !!! بوده وهیچ کس نمی تواند با آنان برخورد نماید؟ … » .

ازتفصیل این مسئله نیز بگذریم؛ آنچه رییس جمهور از آنان به عنوان موافقان دولت یاد می کند، روزنامه های بهار و آسمان بودند که یکی ماجرای غدیر و حقانیت ولایت امیر مومنان ( ع)  را به صراحت زیرسئوال برده و دیگری نیز حکم قصاص را به نقل از یک عنصر معلوم الحال ملی مذهبی غیر انسانی خوانده بود؛ روزنا مه ی اعتماد نیز طی هفته های اخیر در یک اشتباه کاملاً تایپی !!! [ بخوانید عمدی ] دولت قبل را نامشروع خوانده و صحه بر ادعاهای بدون سند وظالمانه ی فتنه گران در سال ۸۸ گذارده است .

این فقط بخشی از وضعیت مطبوعات حامی دولت است .

اما طی روزهای گذشته نشریه ی ۹ دی به دلیل انتقاد از برخی سیاست های دولت، توقیف شدند و خبرهایی نیز در خصوص توقیف سایت جهان نیوز به گوش می رسد.

پنجم ) به راستی جای این سئوالات باقیست، که مگر در توافق ژنو، پرونده ی فساد نفتی کرسنت و برخی سیاستهای دولت چه حقایقی نهفته است که ژنرال های باسواد (امنیتی) و حقوقدان، اینگونه، رسانه هایی را که بدانها می پردازند، با داس مورد عنایت قرار می دهند؟؟؟

با این تفاسیر، آیا واقعاً رسانه های منتقد دولت دارای دژ مستحکم هستند؟

سخنان دولت همانهایی است که روزنامه های بهار، آسمان و اعتماد با اشتباهات تایپی درج نموده اند ؟

آیا تدبیر و امید سرانجام با ارتجاع به دیکتاتوری عمیق تر از دوران کارگزارانی‌ها و اصلاح طلبان ختم خواهد شد ؟

ششم ) آقای رئیس جمهو ر! لطفاً نسبت دولت موسوم به اعتدال را با مسائل فوق روشن فرمایید .

انتهای پیام

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=33227

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x