تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
0

ماجرای فریب زنان پایتخت با خودرو‌های سرقتی مدل بالا+عکس متهم

  • کد خبر : 32731
  • 19 فروردین 1393 - 8:08
ماجرای فریب زنان پایتخت با خودرو‌های سرقتی مدل بالا+عکس متهم

مرد تبهکار که پس از سرقت خودروهای مدل بالا، با معرفی خود به عنوان طلافروش اقدام به اغفال زنان و دختران می کرد در دام ماموران گرفتار شد.

 

به گزارش خبرنگار حوادث کمال مهر، یکم اسفند سال گذشته فردی با مراجعه به کلانتری ۱۲۷ نارمک به مأموران اعلام کرد که خودرو سواری بنز وی از سوی فردی که مدعی خرید خودرو شده بوده ، به سرقت رفته است .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت خودرو و به دستور شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه ۴ تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

مالباخته پس از حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : چند روز پیش ، فروش خودرو بنز خود به ارزش تقریبی ۱۸۰ میلیون تومان را در یکی از روزنامه های کثیرالانتشار آگهی داده بودم که شخصی با من تماس گرفت و پس از آن ، دو نفر آقا برای بازدید خودرو به در منزل ما در منطقه میرداماد مراجعه کردند . در جلسه اول توافقی بر سر قیمت خودرو به دست نیامد تا اینکه یکم اسفند دوباره با من تماس گرفته شد و این بار ضمن موافقت بر سر قیمت فروش خودرو ، از من درخواست شد تا ماشین را به در مغازه ای در منطقه نارمک برده تا پس از بازدید فنی ، فروش خودرو در همانجا انجام شود . من نیز خودرو را به در یک مغازه فروش تلفن همراه در منطقه نارمک برده و همان دو نفر آقا را ملاقات کردم . پس از صحبت های اولیه و توافق نهایی بر سر قیمت خودرو ، فردی که خود را خریدار اصلی معرفی کرد از من درخواست کرد تا خودرو را در اختیارش بگذارم تا آن را برای بازدید به یک مکانیکی و صافکاری ببرد و من نیز بواسطه اینکه تصور می کردم ، مغازه متعلق به این دو نفر می باشد به این شخص اعتماد کرده و خودرو را در اختیارش گذاشتم و او نیز پس از بردن ماشین ، دیگر به در مغازه مراجعه نکرد . پس از چند ساعت و زمانی که او تلفن همراه خود را خاموش کرده بود ، صاحب مغازه موبایل فروشی عنوان کرد که این شخص ( خریدار خودرو ) را مدت کوتاهی است که می شناسد و هیچ اطلاعی از محل سکونت وی ندارد .

با توجه به اظهارات مالباخته ، کارآگاهان به مغازه فروش تلفن همراه واقع در نارمک – خیابان گلبرگ مراجعه و به تحقیق از صاحب مغازه پرداختند . صاحب مغازه موبایل فروشی با تأیید اظهارات مالباخته در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : “آشنایی من با آقای کریمی ( متهم پرونده ) از حدود دو ماه پیش آغاز شد . این آقا در چند جلسه اول چند دستگاه گوشی  تلفن همراه از من خرید و همین موضوع زمینه آشنایی ما دو نفر شد تا اینکه چند روز پیش ، وی با طرح موضوع خرید یک دستگاه خودرو مدل بالا مدعی شد که در صورت پیدا کردن یک دستگاه خودرو سواری مدل بالا با قیمت مناسب ، مبلغ یک میلیون تومان را به عنوان کارمزد به من پرداخت می کند و همین موضوع انگیزه تماس من با فروشده خودرو بنز و گذاشتن قرار فروش خودرو در مغازه ام شد و به هیچ عنوان تصور نمی کردم که تمامی این موضوعات یک ماهه ، زمینه چینی برای سرقت خودرو باشد .

شناسایی مجرم سابقه دار

با توجه به شیوه و شگرد سرقت ، کارآگاهان پایگاه چهارم اطمینان پیدا کردند که سرقت می بایست از سوی یکی از مجرمان سابقه دار و حرفه ای انجام شده باشد . به همین خاطر در ادامه رسیدگی به پرونده و با بررسی همزمان تصاویر به دست آمده از دوربین مداربسته مغازه موبایل فروشی و بانک اطلاعات مجرمین سابقه دار موفق به شناسایی یکی از مجرمین سابقه دار با بیش از ۲۰ فقره سابقه به نام “ناصر . ب” ۴۸ ساله شدند که بر اساس سوابق به دست آمده از وی ، از سال ۶۸ تاکنون بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف و به ویژه سرقت خودرو دستگیر و روانه زندان شده بود .

کشف خودرو بنز در یک سرقت مشابه

در ادامه رسیدگی به پرونده ، دستور توقیف خودرو بنز به همراه دستگیری سرنشین آن در سیستم جامع پلیس ثبت شد تا اینکه اسفندماه سال ۹۲ به کارآگاهان اطلاع داده شد که خودرو بنز در شهر مقدس مشهد کشف شده است . بلافاصله نیابت قضایی اخذ و کارآگاهان به مشهد اعزام شدند .

در ادامه رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که متهم پرونده ( ناصر ) در یک قرار خرید خودرو ، خودرو بنز را به عنوان ضمانت نزد فروشنده خودرو گذاشته و پس از جلب اعتماد مالک زن خودرو ، اقدام به سرقت یک دستگاه خودرو اسپرتج به ارزش تقریبی ۱۴۰ میلیون تومان کرده است .

مالک خودرو سرقت شده در اظهاراتش به کارآگاهان گفت :  داخل یک کارواش ، این آقا ( شناسایی تصویر متهم ) با مراجعه به بنده و معرفی خود به عنوان یکی از طلافروشان بازار تهران مدعی شد که قصد خرید خودرو مرا دارد و به این بهانه و پس از گرفتن نشانی محل سکونت ، به در منزل بنده مراجعه کرد . در آنجا ، با گذاشتن سوئیچ و مدارک خودرو بنز و جلب اعتماد ، سوئیچ و دیگر مدارک خودرو را به بهانه بازدید خودرو و گرفتن خلافی خودرو و … از من گرفت . زمانی که وی پاسخگوی تلفن همراه خود نبود ، با ۱۱۰ تماس گرفته و پس از حضور مأموران در محل متوجه شدم که خودرو دارای سابقه سرقت در تهران است .

دستگیری متهم

در ادامه تحقیقات و با شناسایی محل های تردد متهم در منطقه خاک سفید تهران ، کارآگاهان ۲۴ اسفند متوجه شدند که متهم با مراجعه به یک بنگاه فروش خودرو قصد فروش خودرو سرقتی اسپرتج را دارد که بلافاصله کارآگاهان به این محل مراجعه کردند .

با حضور کارآگاهان در محل ، متهم با ایجاد درگیری قصد متواری شدن از محل با استفاده از خودرو سرقتی را داشت که در حالیکه یک خانم جوان نیز به همراه متهم در داخل خودرو سرقتی حضور داشت ، “ناصر . ب” در یک تعقیب و گریز و استفاده کارآگاهان از قانون بکارگیری سلاح و تیراندازی به سمت خودرو دستگیر و به پایگاه چهارم پلیس آگاهی منتقل شد .

با انتقال متهم به پایگاه چهارم آگاهی ، خانم جوان همراه متهم با اطلاع از هویت واقعی متهم به کارآگاهان عنوان داشت : “این آقا ( متهم ) به بهانه خرید خودرو ۲۰۶ زمینه آشنایی خودش را با بنده ایجاد کرد و مدعی بود که در منطقه میرداماد یک مغازه طلافروشی دارد.

اعتراف به دهها فقره سرقت مشابه

با شناسایی مخفیگاه متهم در منطقه نواب ، کارآگاهان پایگاه چهارم موفق به کشف اسناد و مدارک شناسایی متعلق به سه دستگاه خودرو سواری هیوندا ، BMW و  Gensiz  شدند که بررسی اسناد و مدارک شناسایی آنها نشان از سرقت آنها در شهرهای تهران و تبریز و همگی به شیوه مشابه ( خرید خودرو از طریق آگهی روزنامه ) داشت .

با توجه به دلایل بدست آمده ، متهم که چاره ای جزی اعتراف نداشت به دهها فقره “سرقت خودروهای مدال بالا ” از انواع مختلف  BMW ، مزدا ۳ ، تویوتا کمری ، ماکسیما ، بنز و همچنین “استفاده از خودرو های مسروقه برای طرح دوستی با زنان جوان به بهانه های مختلف از جمله ازدواج” و معرفی خود به عنوان بازرگان و یا طلافروش اعتراف کرد .

سرهنگ کارآگاه رضا مؤذن ، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : ” با توجه به اعترافات صریح متهم و به منظور شناسایی دیگر شکات و مالباختگانی که به شیوه و شگردهای مختلف مورد سرقت و یا فریب قرار گرفته باشند ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی مقام قضایی صادر شده است . به همین خاطر از تمام شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهم ( دو تصویر متفاوت از متهم ) شدند دعوت می شود تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در سیدخندان – بالاتر از بیمارستان رسالت – خیابان ابوذر غفاری – جنب کلانتری ۱۲۰ سیدخندان مراجعه کنند .

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=32731

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x