به گزارش «کمال مهر»؛ و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهرکرج، مجتبی حاجی قاسمی، در نشست خبری با اصحاب رسانه که در بوستان ملی ایران کوچک برگزار شد، با اشاره به پروژه بزرگراه شمالی کرج اظهار داشت: بارها در مورد نظام اجرای پروژه های عمرانی و موضوع کنترل پروژه در شهرداری کرج انتقاد کرده ام اما در این دوره موفق نشدیم این موضوع را جا بیندازیم که برای کنترل پروژه ها و مشخص شدن زمان افتتاح از روش های فنی و ابزارهای بروز استفاده شود.
حاجی قاسمی با بیان اینکه طبق اعلام پیمانکار، پل B۱ که گلوگاهی ترین نقطه پروژه بزرگراه شمالی است، اواسط اردیبهشت ماه ۱۴۰۴ تکمیل می شود، از افتتاح قطعه ای از این پروژه در بهمن سال جاری خبر داد و تصریح کرد: شاید در دوره ششم به تکمیل پروژه پل B۱ نرسیم اما اگر اتصال به اتوبان تهران – قزوین حتی در یک باند هم برقرار شود و تعدادی از تبادلها نیز در سطح شهر اجرا شود، بزرگراه کارکرد حداقلی خود را خواهد داشت.
وی توضیح داد: ارزش روز سرمایه گذاری شهرداری کرج در این پروژه بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان است و شهرداری کرج در زمینه تملکات و اجرا هزینه سنگینی کرده و دولت نیز با یک عدد ناچیز وارد شده و در سال ۱۳۹۸ حدود ۴۰۰ میلیارد تومان اسناد خزانه به ما داد که حدود ۲۷۰ میلیارد تومان دست ما را گرفت و در دوره کنونی نیز تاکنون یک هزار میلیارد تومان پرداخت کرده است.
حاجی قاسمی تاکید کرد: یک زمین به ارزش یک هزار تا یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز در نظر گرفته شده که هنوز به شهرداری کرج واگذار نشده است. در حقیقت دولت در پروژه بزرگراه شمالی به تعهدات خود عمل نکرده و بیشتر این پروژه با بودجه شهر کرج ساخته شده است. در این پروژه ۲۰ میلیارد تومان از سوی شهرداری و کمتر از یک و نیم میلیارد تومان از سوی دولت هزینه شده است.
بخش اعظم پروژه بزرگراه شمالی با سرمایه شهرداری کرج ساخته شده است
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج گفت: دولت در پروژه بزرگراه شمالی به تعهدات خود عمل نکرده و بخش عمده این پروژه با سرمایه شهرداری کرج ساخته شده است.
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=314619
- ارسال توسط : مدیر
- 21 بازدید
- بدون دیدگاه