تاریخ : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024
0

پیشرفت ۸۰ درصدی موزه میراث روستایی طالقان

  • کد خبر : 314378
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۲
پیشرفت ۸۰ درصدی موزه میراث روستایی طالقان

مدیر کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز از پیشرفت نزدیک به ۸۰ درصد موزه خیرساز میراث روستایی طالقان خبر داد.

– اخبار استانها –

رحیم خاکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج با بیان اینکه موزه میراث روستایی طالقان به عنوان اقدامی ارزشمند توسط محرم سلطانی از خیران دغدغه‌مند میراث‌فرهنگی داخل اراضی اداره میراث‌فرهنگی طالقان در حال ساخت است و می‌تواند به محلی برای رویدادهای فرهنگی منطقه نیز تبدیل شود، اظهار داشت: معماری این موزه به صورت یک خانه روستایی به سبک یک ‌تاریخی طراحی و اجرا شده تا به خوبی تداعی‌گر زندگی روستایی در طالقان باشد.

وی با دعوت از خیران میراث فرهنگی برای انجام فعالیت در این حوزه افزود: تشکیل انجمن خیرین میراث فرهنگی استان البرز امسال انجام شد که می‌تواند داوطلبان و خیران را برای ورود به حوزه فعالیت‌های خیریه در زمینه میراث‌فرهنگی به صورت ساختارمند جذب کند.

بانی موزه خیرساز میراث روستایی طالقان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: تاکنون حدود ۸۰ درصد پروژه انجام شده و ۲۰ درصد باقی‌مانده مربوط به اقدامات ظریف‌کاری موزه است که روند کندتری دارد.

محرم سلطانی با بیان اینکه ادامه پروژه به دلیل سرمای هوای طالقان با وقفه‌ای از ابتدای سال آینده آغاز می‌شود، افزود: ‌برآورد اولیه ساخت این موزه حدود ۲.۵ میلیارد تومان بوده است، ‌‌به دلیل تورم و‌ برخی هزینه‌های پیش‌بینی نشده نمی‌توان ارزیابی دقیقی از هزینه کل پروژه داشت، اما تاکنون برلی پروژه حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=314378

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x