تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 22 October , 2024
0

حاج علی‌اکبری: نماز جمعه نصر ‌ضریب امنیتی جامعه را بالا برد

  • کد خبر : 314338
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۷
حاج علی‌اکبری: نماز جمعه نصر ‌ضریب امنیتی جامعه را بالا برد

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه نماز جمعه نصر ‌ضریب امنیتی جامعه را بالا برد، گفت: بیش از دو میلیون نفر عاشقانه و در روزی که تهدید در آن وجود داشت در کنار رهبر معظم انقلاب در برابر تهدید‌ها حضور پیدا کردند.

– اخبار استانها –

به گزارش «کمال مهر»؛ از کرج، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی سرود آوای آدینه که صبح امروز ‌در مجتمع فرهنگی ایثار کردان برگزار شد، اظهار داشت: با همه قلب‌مان از مقاومت بی‌نظیر ملت شریف، مظلوم و مقتدر غزه، فلسطین و لبنان و از درخشش جبهه مقاومت با حزب الله سرافراز، انصارالله سربلند و حماس بزرگ تشکر می‌کنیم که یک باب جدیدی را به روی دنیای ما باز کردند و سد صهیونیسم تبهکار و استکبار جهانی را شکستند. 

وی افزود: جبهه مقاومت در این راه هزینه و شهید زیاد داده است؛ آنچه که دل‌ها را خون می‌کند شهادت کودکان و زنانی است که بسیار صحنه دردناکی است که بشریت را به حرکت آورده است. همه دنیا یک نوع ابراز انزجار و نفرت از این نسل کشی، ظلم و ستم و غصب و اشغال را در دانشگاه‌ها و مراکز مختلف نشان می‌دهند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با قدردانی از مجاهدت‌های شهدای جبهه مقاومت، سید‌حسن نصرالله، یحیی سنوار، اسماعیل هنیه و فرماندهان عالیقدر بر تداوم راه آنان تاکید کرد و گفت: امیدواریم خدای متعال نصرت خود را بر ملت‌های مظلوم عالم و جبهه مقاومت نازل کند و عذاب و رسوایی را بر موجودات تبهکار صهیونیسم نازل کند.

‌حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه در شورای سیاستگذاری ائمه جمعه موضوع هنر و استفاده از هنر برای ترویج نماز جمعه به صورت جدی دنبال می‌شود، اضافه کرد: براساس قواعد روشن و تاکیدات رهبر معظم انقلاب باید از زبان هنر برای ترویج فضیلت‌ها و ارزش‌های الهی استفاده کنیم. برای رشد اخلاقی جامعه بهتر از این ابزار پیدا نمی‌کنیم. این هنر است که در وجوه مختلف می‌تواند بهترین رسانه باشد و زیبایی‌ها و فضیلت‌ها را در جامعه منتشر کند.

وی با قدردانی از برگزاری دومین جشنواره ملی سرود آوای آدینه گفت: چیزی که باعث شد این کار در همه بخش‌ها خوب پیش برود در درجه اول طبع نماز است. ذات دین و نهاد‌های دینی با جمال و زیبایی گره خورده و با هنر نسبت خیلی نزدیکی دارند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: در همه دنیا مشهور است که بیشترین آثار هنری پای عرصه‌های دینی است. دین با عالم نور و فرشتگان و جمال الهی نسبت دارد و طبع دین، هنری و آکنده از زیبایی است. خداوند جمعه را برای مسلمانان باعث جمال قرار داده و زیبایی جامعه اسلامی در جمعه است.

‌حاج‌علی‌اکبری بیان کرد: وحدت و بصیرت جامعه اسلامی در نماز جماعت و نماز جمعه جلوه‌گری می‌کند و هنگامی که جامعه اسلامی نیاز به جلوه‌گری در برابر دشمنان دارد این اجتماع به رخ کشیده می‌شود. 

وی اضافه کرد: این وحدت و بصیرت و جلوه‌گری در نماز جمعه را در جمعه نصر و حضور میلیونی مردم انقلابی در کنار رهبر معظم انقلاب مشاهده کردید. جمعه نصر شکوه و زیبایی داشت و ضریب امنیتی جامعه را بالا برد. بیش از دو میلیون نفر عاشقانه و در روزی که تهدید در آن وجود داشت در کنار رهبر معظم انقلاب در برابر تهدید‌ها حضور پیدا کردند. این نماز جمعه خردمندان عالم را در برابر ملت ما به خضوع فرو برد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه نماز جمعه آکنده از حضور فرشته‌های الهی است و حق این نعمت بزرگ ادا نشده است، اظهار داشت: نماز جمعه خیلی به گردن ما حق دارد. با نماز جمعه در انقلاب اسلامی قله‌های بزرگی را فتح و فتنه‌های بزرگی را خاموش کردیم. بیشترین حمایت‌ها از دفاع مقدس، بیشترین خدمت‌ها به مستضعفین در نماز جمعه رخ داده است. در ماجرای کرونا وقتی همه در‌ها بسته شده بود نماز‌های جمعه و مصلا‌های نماز جمعه به میدان آمدند و در کنار مراکز درمانی خدمت کردند. 

وی تاکید کرد: باید از ظرفیت سرود برای بیان زیبایی‌های نماز جمعه استفاده کنیم، چرا که سرود در بین جلوه‌های مختلف هنری خیلی خوش ظرفیت است.

‌حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه نماز جمعه یکی از بهترین فرصت‌های اجرای گروه‌های سرود است، افزود: حدود ۹۰۰ نماز جمعه در شهر‌های بزرگ و کوچک کشور برگزار می‌شود که نوجوانان می‌توانند ضمن حضور در نماز جمعه در این جشن بزرگی عبادی سیاسی در زادگاه خود اجرا داشته باشند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: جشنواره ملی سرود آوای آدینه زمینه را فراهم می‌کند تا بچه‌ها در نماز جمعه به همه مخاطبان پیام رسانی کنند. گاهی مضامین ده‌ها خطبه سخنرانی در یک سرود توسط بچه‌ها اجرا می‌شود و اثربخشی بیشتری دارد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=314338

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x