تاریخ : دوشنبه, ۹ مهر , ۱۴۰۳ Monday, 30 September , 2024
0

کاهش‌ قابل توجه آسیب‌های اجتماعی در استان البرز

  • کد خبر : 314180
  • ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۷
کاهش‌ قابل توجه آسیب‌های اجتماعی در استان البرز

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز از کاهش‌‌ قابل توجه ‌آسیب‌های اجتماعی از جمله خودکشی، طلاق، سرقت و جرم و جنایت، نزاع و … در استان خبر داد.

– اخبار استانها –

به گزارش «کمال مهر»؛ از کرج، محمد جواد کاظمینی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز صبح امروز در دومین همایش پیشگیری و مداخله در خودکشی که با شعار «تلاش آگاهانه، مراقبت عالمانه» با حضور مشاوران، مربیان و دبیران آموزش و پرورش استان در سالن همایش‌های میلاد کرج برگزار شد، اظهار داشت: با وجود کاهش‌‌ قابل توجه ‌آسیب‌های اجتماعی از جمله خودکشی، طلاق، سرقت و جرم و جنایت، نزاع و … استان البرز در سال گذشته، اما معتقدیم باید همچنان اقدامات خود را  به طور مضاعف استمرار دهیم و همه دستگاه‌ها و مجموعه‌های مردمی استان بطور جدی وارد عمل شوند. 

وی افزود: یکی از ویژگی‌های این اسناد تشریح و تقسیم وظایف دستگاه‌ها در خصوص مقابله و پیشگیری آسیب‌های اجتماعی است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز با توجه به اینکه  توجه جدی به حوزه آموزش و پرورش و دانش‌آموزان ضروری است، عنوان کرد: امسال با تاکیدات استاندار طرح نماد(نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) به طور ویژه در دستور کار قرار گرفته و  با هدف حمایت و پشتیبانی دانش‌آموزان در معرض آسیب و غربالگری انجام و اقدامات بعدی در دست اقدام است.

کاظمینی عنوان کرد: در این طرح ۱۴ دستگاه استان موظف به ارائه خدمات ویژه به دانش‌آموزان در معرض هستند که مقرر است در جلسات قرارگاه اجتماعی استان این اقدامات در حضور استاندار ارزیابی و پایش شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته ۵ مرکز سراج (سلامت روان و مراقبت اجتماعی) در استان راه‌اندازی شده است و در حال حاضر شش مرکز فعال سراج در استان وجود دارد، عنوان کرد: این مراکز باهدف پیشگیری از آسیب‌ها و حمایت از افراد آسیب دیده اجتماعی راه‌اندازی شده است. 

مدیرکل اجتماعی استانداری از اختصاص ۱۰ تخت روان‌پزشکی برای دانش‌آموزان در استان خبر داد و اضافه کرد: قبل از این دانش‌آموزانی که نیاز به مراقبت‌های ویژه‌ای داشتند به تهران اعزام می‌شدند و امروز امکان بستری آنها در استان فراهم شده است.

کاظمینی بر اهمیت آگاهی‌بخشی، آموزش و اقدامات پیشگیرانه تأکید کرد و افزود: اکنون در بیمارستان‌های خصوصی نیز مقرر شده که به‌طور الزامی تخت‌های روان‌پزشکی در نظر گرفته شود.

وی همچنین از تدوین برش استانی پیشگیری از خودکشی خبر داد و گفت: “این برش با همکاری دستگاه‌های مختلف و مجموعه‌های مردمی تهیه شده و تکالیف و وظایف بخش‌های مختلف در آن مشخص شده است و این سند به‌عنوان راهنمای عملی، محور فعالیت‌های آینده در استان خواهد بود.

کاظمینی با اشاره به نقش پررنگ آموزش و پرورش و کارشناسان در کاهش آسیب‌های اجتماعی، از تمامی معلمان و دست‌اندرکاران خواست تا با اهتمام بیشتر، در کنار تربیت فرزندان، به پیشگیری از آسیب‌هایی چون خودکشی نیز توجه داشته باشند، بیان کرد: هیچ‌گاه نباید فکر کنیم تلاش‌های ما بی‌نتیجه خواهد بود. هر قدمی که در حوزه اجتماعی برداشته شود، حتی اگر به نظر کوچک برسد، تأثیرگذار و ماندگار خواهد بود.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=314180

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x