تاریخ : یکشنبه, ۸ مهر , ۱۴۰۳ Sunday, 29 September , 2024
0

۴۲ درصد البرزی‌ها از بیماری‌های قلبی و عروقی جان می‌دهند

  • کد خبر : 314149
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۶
۴۲ درصد البرزی‌ها از بیماری‌های قلبی و عروقی جان می‌دهند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز، بیماری‌های قلبی و عروقی به عنوان بزرگترین قاتل در استان البرز شناخته شده است.

– اخبار استانها –

به گزارش «کمال مهر»؛ در کرج شهرام صیادی اظهار کرد: براساس آخرین آمار، بیماری‌های قلبی و و عروقی ۴۲ درصد از کل مرگ و میرهای استان البرز را به خود اختصاص داده است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: مراقبت از قلب حیاتی‌ترین اقدام است و  بر اساس گزارش فدراسیون جهانی قلب، سالانه ۲۰.۵ میلیون نفر در سراسر دنیا به علت بیماری قلبی عروقی فوت می‌کنند که ۳۱ % از کل مرگ و میر در جهان است.

شهرام صیادی خاطر نشان کرد: ۴۲ درصد از کل مرگ ها در البرز مربوط به بیماری های قلبی و عروقی است و اولین علت مرگ در استان است.

وی تصریح کرد:  فشارخون بالا، کلسترول و قند خون بالا، فشارهای روانی، مصرف دخانیات و الکل، رژیم غذایی ناسالم، چاقی و آلودگی هوا، عوامل خطر بیماری قلبی عروقی و سکته مغزی هستند و سابقه خانوادگی، نژاد، جنسیت، و سن در ابتلا به بیماری‏های قلبی عروقی موثرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز ضمن اشاره به روز جهانی قلب با شعار ” مراقبت از قلب، مراقبت از زندگی”   تاکید کرد: این روز فرصتی است تا هر ساله آگاهی عمومی درخصوص سلامت قلب افزایش پیدا کند و افراد، جوامع و دولت ها برای اقدام علیه بیماری های قلبی عروقی تشویق شوند.

صیادی در پایان خاطر نشان کرد: کلیه خدمات آموزش، پیشگیری و سنجش علائم خطر بیماری‌های قلب و عروقی برای کلیه گروه‌های سنی در مراکز و خانه بهداشت رایگان انجام می‌شود. فقط کافی‌ست افراد به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی مراجعه و به طور مستمر از این جهت پیگیری شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به اینکه بیماری‌های قلبی و عروقی یک بحران جهانی است، بر تغییر سبک زندگی و کنترل عوامل مخاطره‌آمیز تاکید کرد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=314149

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x