تاریخ : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
0

دانش‌آموزان نقش مهمی در حفاظت از محیط‌ زیست دارند

  • کد خبر : 314059
  • ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۰:۲۶
دانش‌آموزان نقش مهمی در حفاظت از محیط‌ زیست دارند

مدیرکل حفاظت‌ محیط‌ زیست استان‌ البرز، گفت: دانش‌آموزان با رعایت اخلاق زیست محیطی می‌توانند الگوی خوبی برای همه و به ویژه سایر اعضای‌ خانواده باشند.

– اخبار استانها –

 مجید درگی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، اظهار‌ داشت: سال‌ تحصیلی جدید می‌تواند آغازی بر یک پویش دانش‌آموزی در حفظ محیط زیست باشد؛ کودکان و نونهالان عزیز با آموختن راه‌های حفظ محیط‌ زیست می‌توانند پایه‌گذار حرکات ارزشمند باشند.

وی در ادامه افزود: محیط‌ زیست کشور و به ویژه استان‌ البرز با چالش‌های بسیار زیادی روبروست و ما دست همکاری به سوی دانش‌آموزان عزیز دراز می‌کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با اشاره به مشکلات زیست‌محیطی اضافه‌ کرد: استان‌ البرز با جمعیت بیش از ظرفیت‌های تعریف شده دارای منابع آب، هوا و خاک بسیار شکننده  است و آلودگی‌های مداوم هوا در فصل پاییز و زمستان شاهد این امر است؛ آلودگی آب و خاک در بخشهای مجاور مناطق صنعتی نیز خطر بسیار قابل توجه‌ای است.

مجید درگی با توصیه به دانش‌آموزان خواستار شد: از دانش‌آموزان تقاضا داریم در تهیه‌ نوشت‌افزار و دیگر وسایل، اصول محیط زیستی وسایل بادوام، سازگار با طبیعت تهیه و در مصرف کاغذ صرفه‌جویی و از کپی و پرینت گرفتن بی‌رویه خودداری کنند.

وی در پایان با اعلام آمادگی همکاری‌های بیشتر با آموزش‌وپرورش بیان‌ کرد: دانش‌آموزان طرح‌های پژوهشی مربوط به محیط زیست انجام دهند و ما در اداره‌کل محیط زیست حامی این طرح‌ها خواهیم بود همچنین مدارس می‌توانند اردوهایی مانند بازدید از اداره‌های حفاظت محیط‌ زیست استان و شهرستان‌ها ، موزه تنوع زیستی و حیات وحش را برگزار کنند و ما استقبال خواهیم کرد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=314059

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x