تاریخ : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
0

گنجینه‌های هنری ایران کوچک در حال فراموشی‌ است

  • کد خبر : 314054
  • ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۰:۲۷
گنجینه‌های هنری ایران کوچک در حال فراموشی‌ است

نایب‌ رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج، ضمن انتقاد از عملکرد ارگان و دستگاه‌های دولتی متولی هنر در استان خواستار توجه ویژه مدیریت‌شهری به هنر و هنرمندان که گنجینه‌های هنری ایران کوچک هستند، شد.

– اخبار استانها –

به گزارش «کمال مهر»؛ از کرج، علیرضا رحیمی در حاشیه افتتاح و  بازدید از نمایشگاه کاریکاتور در جمع خبرنگاران از هنر به عنوان ابزارهای  تبیین، نشر و گسترش مفاهیم فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت یاد کرد و اظهار داشت:هنر کوتاه ترین و بهترین راه و زبان گویا و برنده‌ای است که برای تبیین، نشر و گسترش مفاهیم ارزشی، شهروندی و آموزشی به‌کار می‌رود.

وی از نقش پررنگ مدیریت‌شهری در حمایت و صیانت از هنر و مجموعه هنر سخن گفت و افزود: در دوره ششم شورا از اوایل در خصوص هنر و هنرمندان و حمایت از این جامعه فرهیخته اقداماتی از قبیل احداث گالری، جانمایی و طراحی و احداث پلاتو صورت گرفت اما متأسفانه این رویکرد متوقف و گاهی نزولی شده و باید مدیریت‌شهری به این موضوع بیشتر از قبل به آن توجه کند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج مشارکت هنرمندان  و مجموعه عظیم گنجینه هنرمندان را در مدیریت‌شهری گامی جهت توسعه شهروندی لازم دانست و افزود: استفاده از هنر موضوعی در مدیریت‌شهری با کمک هنرمندان و هنروران، نشاط را در جامعه و سطح شهر از بعد شنیداری، سیما و منظر و تبیین هرگونه مفاهیم می‌تواند تاثیرگذار و ارزشمند باشد.

رحیمی وجود کثیر هنرمندان را در ایران‌ کوچک به گنجینه تشبیه نمود و بیان کرد: تعداد اندکی از این گنجینه جواهرات در شهر کرج و استان به فعّالیت و ایفای نقش می‌پردازند و متأسفانه تعداد کثیری از این فرهیختگان با شهر خودشان به دلیل عدم استفاده و بها دادن به آنها  قهر نموده و غالباً در شهرهای دیگر مخصوصاً در پایتخت به ارائه و اکران آثار خودشان می‌پردازند.

وی از اداره‌کل ارشاد و دستگاه‌های متولی اصلی هنر در راستای عدم‌حمایت و همکاری لازم با هنرمندان انتقاد کرد و خواستار شد: مجموعه‌های گالری، خانه هنرمندان، خط و تذهیب، مکان‌های تاریخی و هنری شهر باید در اختیار هنرمندان قرار گیرد و این موضوع اجتناب‌ناپذیر است و دستگاه‌های دولتی متولی هنر در استان باید به مجموعه عظیم و تاثیرگذار هنرمندان توجه ویژه کنند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=314054

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x