تاریخ : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
0

پیوند باتری قلب به روش نیمه‌تهاجمی در کرج

  • کد خبر : 314002
  • ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۵
پیوند باتری قلب به روش نیمه‌تهاجمی در کرج

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: برای اولین بار در استان البرز، کادر پزشکی بیمارستان شهید رجایی کرج با موفقیت عمل پیوند باتری قلب به روش نیمه‌تهاجمی را انجام دادند. این روش تحولی شگرف در درمان بیماری‌های قلبی ایجاد کرده است.

– اخبار استانها –

شهرام صیادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج گفت: بیمارستان شهید رجایی کرج با انجام موفقیت‌آمیز اولین عمل پیوند باتری قلب به روش نیمه‌تهاجمی، گامی بلند در جهت ارتقای سطح خدمات درمانی در کشور برداشته شده است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: این روش نوین که با کمترین تهاجم همراه است، تحولی بزرگ در درمان بیماری‌های قلبی ایجاد کرده و امیدواریم به زودی در سراسر کشور گسترش یابد.

شهرام صیادی گفت: در روش سنتی تعبیه باتری قلب، لیدها به صورت تهاجمی در حفره‌های قلب بیمار قرار می‌گیرند که این موضوع می‌تواند با آسیب‌های وریدی، دریچه‌های قلب و نارسایی همراه باشد. اما در این روش نوین، جراحان با استفاده از یک تکنیک پیشرفته، موفق به قرار دادن لید زیر جلد منطقه سینه و کاشت ژنراتور در پهلوی بیمار شده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: این رویکرد نیمه‌تهاجمی، علاوه بر کاهش قابل توجه خطرات و عوارض معمول، مزیت‌های چشمگیری را به همراه دارد. از جمله این مزایا می‌توان به کاهش احتمال عفونت‌های مرتبط با دریچه‌های قلب و حذف خطرات ناشی از دست‌کاری وریدها اشاره کرد.

صیادی در پایان گفت: بیماران پس از این عمل دیگر محدودیت‌های جدی در استفاده از دست چپ نخواهند داشت که این امر کیفیت زندگی پس از عمل را به طور قابل توجهی بهبود می‌بخشد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=314002

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x