تاریخ : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 16 September , 2024
0

لحاظ سواد رسانه در تدوین سند جامع توسعه رسانه‌ای البرز

  • کد خبر : 313900
  • ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۹:۱۷
لحاظ سواد رسانه در تدوین سند جامع توسعه رسانه‌ای البرز

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز تأکید کرد: آموزش سواد رسانه باید در تدوین سند جامع توسعه و ارتقای رسانه‌ای استان که توسط این اداره کل در حال آماده‌سازی است، مورد تأکید و توجه ویژه قرار گرفته است.

– اخبار استانها –

غلامرضا درکتانیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرج، پیشنهاد داد: بخشی از بودجه فرهنگی هر ارگان، به منظور ارتقای دانش مردم درباره جریان‌سازی رسانه‌ای و افزایش درک و آگاهی مخاطبان برای حضور در این فضا، به موضوع آموزش سواد رسانه‌ای اختصاص داده شود.

وی با اشاره به برگزاری اختتامیه جشنواره محتواسازان جریان‌ساز در روزهای اخیر که ضمن آن از ۱۵ اثر ارسالی تجلیل شد، اظهار کرد: تغییر در روند اطلاع‌رسانی و گسترش فضای مجازی باعث شده است جامعه به ویژه اقشار نوجوان و جوان، به شدت در معرض آسیب ها و خطرات ناشی از این فضا قرار گیرند. 

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با بیان اینکه که پیش از این صاحبان قدرت با استفاده از ابزار جنگی کشورهای مختلف را زیر سلطه و سیطره خود قرار می دادند، اضافه کرد: اما این روند امروز تغییر کرده است و موثرترین و کم‌هزینه‌ترین ابزار از طریق فضای مجازی در اختیار سلطه جویان قرار گرفته تا بتوانند جامعه جهانی را تحت تاثیر اهداف خود قرار دهند. قدرت تمییز و تشخیص راست از دروغ و درست از غلط در این فضای بسیار جذاب و پررنگ و لعاب بسیار دشوار می‌باشد و در موارد متعددی ممکن است این فضا به بحران و مشکلات جدی در شخصیت و رفتار افراد بیانجامد.

این مسئول، راه اعمال نفوذ در اذهان مردم را از طریق فضای مجازی بسیار آسان توصیف و بیان کرد: تغییر نگرش افراد به واسطه این ابزار به سادگی و در طول یک دوره برنامه‌ریزی شده، به راحتی ممکن خواهد بود. از این رو آگاهی نسبت به مسئله و برخورداری از دانش کافی برای تشخیص درست از غلط در استفاده از این فضا بسیار ضروری است.
 
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، برگزاری جشنواره محتواسازان جریان‌ساز که از جمله برنامه های قرارگاه شهید آوینی بود را در راستای همین اهداف توصیف کرد و ادامه داد: این طرح با هدف شناسایی و آموزش محتواسازان جریان‌ساز با همکاری موسسه فرهنگی هنری فرااندیشه نارون البرز و مشارکت موسسه فرهنگی هنری دیده بان البرز، سازمان بسیج رسانه، خانه مطبوعات و حوزه هنری استان در معاونت فرهنگی اداره کل کلید خورد و به سرانجام رسید.

به گفته درکتانیان، آموزش فعالان حوزه تولید محتوا در فضای مجازی به منظور ایجاد جریان‌های رسانه‌ای در حوزه جهاد تبیین، جنگ نرم و مقابله با تهاجم فرهنگی از جدی‌ترین اهداف در نظر گرفته شده برای این جشنواره بوده است.

درکتانیان خاطرنشان کرد: دوره آموزشی مرتبط با این جشنواره در تیرماه سال جاری برای حدود ۱۰۰ نفر به اجرا درآمد و در پایان دوره‌ها، آثار تولیدی در قالب پوستر، موشن گرافی، کلیپ، نماهنگ، پوستر و عکس نوشته با موضوعات شعار سال، خانواده و جوانی جمعیت، جنگ نرم، آسیب‌های اجتماعی، غره و کودک مورد ارزیابی اساتید قرار گرفت.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اذعان کرد: از میان ۱۰۲ اثر تولیدی توسط شرکت کنندگان تعداد ۱۵ اثر برگزیده شد و در مراسم اختتامیه جشنواره که دهم شهریورماه به اجرا درآمد مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفت. 

به گفته وی، گواهی شرکت در این دوره ها نیز به شرکت کنندگان ارائه شد. 

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=313900

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x