تاریخ : یکشنبه, ۸ مهر , ۱۴۰۳ Sunday, 29 September , 2024
1

بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در مدیریت پسماند

  • کد خبر : 313337
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۶
بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در مدیریت پسماند

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: حوزه مدیریت پسماند صرف نظر از حوزه اجرا، نیاز به فناوری‌ها و علوم روز دارد.

به گزارش «کمال مهر»؛، محمد رضا قربانی در جلسه انعقاد تفاهم نامه فی مابین سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج و دانشکده منابع طبیعی، اظهار کرد: سازمان مدیریت پسماند صرف نظر از حوزه اجرا، نیاز دارد که فناوری‌ها و علوم روز برای اجرا به کار گرفته شود.
وی افزود: بخش‌های مختلفی از اجرا نیازمند دخالت مسائل علمی هستند تا خروجی صحیحی داشته باشیم. این مسئول با اشاره به کمبود علمی حوزه مدیریت پسماند، بیان داشت: در حوزه اجرا تجارب با ارزشی وجود دارد اما در حوزه علمی دارای کمبود هستیم و این به دلیل بی‌تدبیری‌های مدیریتی بوده که در ۱۰ سال گذشته انجام گرفته است. قربانی گفت: مدیریت پسماند تنگاتنگ با حوزه محیط زیست است، به همین دلیل باید با فناوری روز در این حوزه فعالیت کرد تا آسیب‌ها شناسایی شده و استانداردها لحاظ شود. وی اضافه کرد: عدم حاکم بودن فضای علمی باعث شده که فعالیت‌ها، کیفیت و ارتقای لازم را در مجموعه شهرداری نداشته باشد و به همین منظور عقد تفاهم‌نامه اولین گام برای همکاری‌های علمی با دانشگاه تهران است.
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج بیان داشت: این اقدام قدمی برای علمی کردن حوزه مدیریت پسماند در سطح استان البرز است. شایان ذکر است تفاهم نامه همکاری آموزشی، پژوهشی و مطالعاتی در راستای اجرای سیاست استفاده بهینه از ظرفیت‌های نیروی انسانی متخصص و توانایی‌های علمی، میان دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران و سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج منعقد شده است.

منتشر شده در تاریخ ۲۰ مردادماه ۱۴۰۳

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=313337

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x