تاریخ : یکشنبه, ۸ مهر , ۱۴۰۳ Sunday, 29 September , 2024
4

گزارش ۵۰۰۰ مورد حیوان‌گزیدگی در استان البرز

  • کد خبر : 313157
  • ۲۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۵
گزارش ۵۰۰۰ مورد حیوان‌گزیدگی در استان البرز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز از گزارش ۵۰۰۰ فقره حیوان‌گزیدگی در استان طی ۳ ماه گذشته خبر داد و گفت:‌ طی سال گذشته بیش از ۱۵ هزار حیوان گزیدگی در استان گزارش شده است.

– اخبار استانها –

شهرام صیادی، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج با اشاره به اینکه طی سال گذشته بیش از ۱۵ هزار حیوان گزیدگی در استان گزارش شده است، اظهار داشت: طی سه ماهه اول سال نیز نزدیک به پنج هزار مورد در استان گزارش شده است.

صیادی با اشاره به هفته پیشگیری از بیماری‌های مشترک انسان و حیوان ( بیماری‌های زئونوز) که از ۱۶ تیرماه آغاز شده است، گفت: این هفته فرصتی است تا بیاموزیم چگونه از خود در برابر بیماری‌های منتقله از حیوانات محافظت کنیم؟

وی ادامه داد: حداقل ۲۰۰ بیماری قابل انتقال بین انسان و حیوانات در جهان شناسایی شده و ۶۱ درصد بیماری‌‌های عفونی جهان و ۷۵ درصد بیماری‌‌های بازپدید و نوپدید از بیماری‌‌های زئونوز هستند‌.از هر ۵ بیماری عفونی جدیدی که شناسایی می‌ شوند، ۳ مورد منشا زئونوز دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خاطر نشان کرد: بیماری‌هایی مثل هاری، سالک و تب مالت، سیاه زخم، کیست هیداتیک از جمله بیماری‌های زئونوز هستند.

دکتر صیادی ادامه داد: با توجه به آماربه دست آمده در خصوص حیوان گزیدگی نیاز است جامعه نسبت به پیشگیری از بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان آگاهی لازم را کسب کند.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=313157

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x