تاریخ : یکشنبه, ۸ مهر , ۱۴۰۳ Sunday, 29 September , 2024
2

برپایی عزاداری محرم در ۴۰۰ کانون مساجد استان البرز

  • کد خبر : 313151
  • ۲۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۵
برپایی عزاداری محرم در ۴۰۰ کانون مساجد استان البرز

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز گفت: در بیش از ۴۰۰ کانون فرهنگی مساجد در استان البرز در ایام محرم عزاداری برپا می‌شود.

– اخبار استانها –

به گزارش «کمال مهر»؛ از کرج، حجت‌الاسلام کاظم شکری در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت ماه محرم و ضرورت برپایی ویژه برنامه های معرفتی و بصیرت افزایی گفت: آیین عزاداری ماه محرم حسینی در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز با هدف بصیرت افزایی و تبیین معارف حسینی برپا می شود.

وب در خصوص ماه محرم حسینی گفت: فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز محرم سال جاری با سیاه پوش ساختن مساجد و حسینیه ها به استقبال ماه عزای سید و سالار شهیدان کربلا حضرت اباعبدالله الحسین(ع) می روند.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز با اشاره به اهمیت ماه محرم و ضرورت برپایی ویژه برنامه های معرفتی و بصیرت افزایی گفت: آیین عزاداری ماه محرم حسینی در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز با هدف بصیرت افزایی و تبیین معارف حسینی برپا می شود.

وی با بیان اهمیت طرح شنبه های کتاب و معرفی کتاب با محوریت ایام محرم اظهار کرد: کتاب آذرخشی از آسمان کربلا، نوشته آیت الله مصباح یزدی از جمله کتاب های محوری و تبیینی برای ماه محرم است که در قالب طرح شنبه های با کتاب ارائه می شود.

وی برپایی نشست های تبیینی با حضور ائمه مساجد و مبلغان دینی اظهار کرد: برپایی نشست های تبیینی از جمله رویکردهای معرفتی و بصیرتی برای رشد باورهای دینی و ایمانی عاشورایی در میان نوجوانان و جوانان است که برای این مهم نیز برنامه ریزی هایی انجام شده است.

مدیرستاد کنون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز خاطرنشان کرد: برپایی دسته های عزاداری، سینه زنی و مرثیه سرایی با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز در دهه اول محرم هر روز برپا می شود.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=313151

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x