سهیلا قاسمی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «کمال مهر» گفت: تحول بزرگی در برنامههای ماه رمضان و عید نوروز صدا و سیما اتفاق افتاد و رسانه ملی باید این تحول را در طول سال حفظ کند.
منتقد و کارشناس فرهنگی ادامه داد: امسال برنامههای رسانه ملی متنوع، جذاب و برای تمامی ردههای سنی بود و توانست مخاطب را پای جعبه جادویی بنشاند.
وی افزود: برنامه «محفل» توجهها را به کتاب آسمانی، قرآن جلب کرد؛ تا پیش از این برنامه، حافظان و قاریان قرآنی در سطح کشور و دنیا دیده نمیشدند و ما اعجازهای قرآنی را ندیده بودیم، اما امسال ما حافظان و قاریانی داشتیم که قرآن به قلبشان نفوذ کرده بود و رسالت رسانه ملی بیان چنین آثار معنوی در کشور است.
قاسمی بیان کرد: برنامه «زندگی پس از زندگی» نیز مخاطبان بسیار زیادی را مجذوب خود کرد و ما با تجربهگرانی آشنا شدیم که مرگ را تجربه کرده بودند، اما خداوند مجدد به آنها فرصت جبران داده است.
این کارشناس با بیان اینکه سریال «رستگاری» مسعود دهنمکی تجربه جدیدی بود، گفت: مردم با زبان هنر بسیاری از آموزههای دینی را در این سریال دیدند.
وی با بیان اینکه «هفت سر اژدها» از مفسدان اقتصادی گفت که بر سر منافع خود از همه چیز گذشتند، ادامه داد: سریال پرمخاطبی که داستان چند مفسد اقتصادی کشور را که به تحریمها دامن زدند و سفره مردم را کوچک کردند، به تصویر کشاند.
قاسمی بیان کرد: سریال «زیرخاکی» نیز با بازی بسیار عالی و جذاب پژمان جمشیدی مخاطب را پای تلویزیون نشاند و ثابت کرد رسانه ملی میتواند با محتوای فاخر اعتماد مخاطب را به دست آورد.
این کارشناس در پایان اظهار داشت: امسال رضایت عمومی مردم از رسانه ملی و تولیدات خوب بود و مسئولین صدا و سیما باید با مخاطبسنجی همچنان با همین فرمان حرکت کنند زیرا روزهای تابستان نزدیک است و والدین انتظارات بسیار زیادی از رسانه ملی برای پرکردن اوقات فراغت فرزندان خود دارند.
الهه ملاحسینی – تیتر یک
انتهای خبر/