تاریخ : یکشنبه, ۸ مهر , ۱۴۰۳ Sunday, 29 September , 2024
2

مدرسه، کانون اصلی تحول در نظام آموزشی است

  • کد خبر : 296761
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت : تحول در هر سطحی، از مدرسه شروع می شود ،کانون این تحول مدرسه است ، محل تحول کلاس درس است ، عامل تحول معلم است و این بعنوان یک محور کلیدی در دستور کار است.

به گزارش گروه آی تی «کمال مهر»:

سؤال : دانشگاه های دولتی ؟
صحرایی : بله ولی مدارس برعکس است. سؤال این است که قانون اساسی آموزش عمومی را اصل می داند یا آموزش عالی را ؟
سؤال : طبیعتاً آموزش عمومی ؟
سرپرست وزارت آموزش و پرورش: بله و آموزش عالی باید تا سرحد خودکفایی باید رایگان باشد . ما غفلت کردیم هر لحظه از این غفلت برگردیم سود کردیم. ما باید روی مدارس دولتی کار کنیم روی تمام ابعاد آن. چه فضا و کالبدشان، چه معلمانشان و چه برنامه های آموزشی و تربیتی شان. و این یکی از برنامه های محوری ما در مدیریت جدید و دوره جدید مدیریتی آموزش و پرورش خواهد بود.

سؤال : شاید بخشی از این مسئله ترجیح دانشگاه های دولتی به خصوصی در مقایسه با آموزش و پرورش که برعکس است، ناشی از این باشد که چیزی به نام کنکور وجود دارد و دانشجویان براساس هوش و استعداد و توان علمی شان گزینش می شوند و اولویت بندی و درجه بندی می شوند .
صحرایی : آن بحث دیگری است ما در مورد مدارس هم اگر رتبه بندی کنیم چنین چیزی هم بین مدارس هم اتفاق می افتد کما اینکه در سند تحول بنیادین هم هست. که مدارس باید رتبه بندی شوند و دانش آموزان ما همین الان شاخه بندی های زیادی نسبت به همدیگر دارند

سؤال : واقعاً مبنای تحول در یک جامعه آموزش و پرورش است. ولی اینکه چه اتفاقی افتاده است در نظام آموزش و پرورش که امروز اوضاع خوبی ندارد ؟
صحرایی :ما اگر ایران قوی می خواهیم مسیر آن معلمان هستند .هیچ تحولی در این کشور و در هر کشور دیگری بدون کمک آموزش و پرورش آن ممکن نیست و رهبر انقلاب فرمودند ما برای عبور از قله های سقف پیشرفت به کمک آموزش و پرورش نیاز داریم. ایشان فرمودند معلمان معماران هویت ایرانیان به ایران هستند. کشورهای دیگر روی این موضوعات کار کرده اند. سند تحول بنیادین می گوید ۲۰ درصد از بودجه عمومی کشور باید برای آموزش و پرورش باشد. الان در این دولت که یک جهش کرده است شده است ۱۲ و نیم درصد. دولت قبل تا زیر ۱۰ درصد هم رفته است. ما باید حرکت کنیم به سمت ۲۰ درصد و جبران کنیم.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=296761

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x