تاریخ : دوشنبه, ۹ مهر , ۱۴۰۳ Monday, 30 September , 2024
0

معرفی رسمی نوستراداموس فوتبال ایران!

  • کد خبر : 295451
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۵:۴۳
معرفی رسمی نوستراداموس فوتبال ایران!

برخی مدارس فوتبال در آستانه تابستان رو به استفاده از هوش مصنوعی آورده‌اند؛ این تکنولوژی اما چیست و چگونه کار می‌کند؟

به گزارش گروه آی تی «کمال مهر»:

**هوش مصنوعی فوتبال چیست؟
شاید نخستین چیزی که در استفاده از هوش مصنوعی در فوتبال به ذهن‌ هرکسی برسد، این باشد که از طریق تکنولوژی، آینده یک خردسال علاقه‌مند به فوتبال را بشود پیش‌بینی کرد. اگرچه این مسئله تا حدی درست است اما تکنولوژی که از آن در برخی مدارس فوتبال استفاده می‌شود، به مربیان و خانواده‌ها کمک می‌کند تا با مشاهده روند پیشرفت یا پسرفت، میزان علاقه یک خردسال و همچنین انگیزه‌ای را که او در تمرینات دارد، متوجه شوند و با داده‌های موجود به آینده او در فوتبال حرفه‌ای امیدوار یا ناامید شوند.
تکنولوژی هوش مصنوعی فوتبال برعکس نام دهان‌پرکنی که دارد، چندان پیچیده نیست. این تکنولوژی شامل یک دوربین فوق پیشرفته است که مدارس فوتبال، آن را در هنگام تمرینات در فضای مشخص برای فیلمبرداری آنالیزی قرار می‌دهند. همچنین این دستگاه سنسور‌های کوچکی دارد که در پشت ساق پای فوتبال‌آموز (روی دوقلوی پا) بسته می‌شود و فعالیت فرد در هنگام انجام تمرینات را زیرنظر می‌گیرد.
براساس سنسور نصب شده روی بدن بازیکن، میزان دوندگی، تعداد استارت‌ها، میانگین سرعت، ‌میزان کالری مصرف شده، ضربان لحظه‌ای و داده‌هایی از این شکل، به‌دست می‌آید. همچنین میزان سلامتی فرد نیز براساس فرمول‌هایی که وجود دارد، به‌طور نسبی بررسی می‌شود. تا اینجای کار دقیقا همان چیزی است که GPSها تا قبل از این به مربیان فوتبال اطلاعات می‌دادند.
دوربین موجود در زمین تمرین، اصل داستان است که اطلاعات دیگری را هم در اختیار خانواده فوتبال‌آموز و مربیان او می‌گذارد. این دوربین همه بازیکنانی را که سنسور به آنها متصل است، زیرنظر می‌گیرد و در هر دقیقه داده‌هایی را که سنسورها می‌دهند، پردازش می‌کند و در کنار آن فرم حرکتی و تغییر شکل بدن بر اثر فعالیت ورزشی را درنظر می‌گیرد. مجموعه این اتفاقات در طول بازه زمانی کوتاه اعدادی را تولید می‌کند که میزان پسرفت یا پیشرفت یا توقف فوتبال‌آموز را نشان می‌دهد. به‌عبارت بهتر میزان علاقه‌مندی یک نونهال یا نوجوان در بازه زمانی کوتاه براساس شکل تمرینات و فعالیتی که داشته مشخص می‌شود و این اعداد به خانواده‌ها کمک می‌کند تا بفهمند آیا فرزند آنها با عشق و علاقه به فوتبال، کارش را انجام می‌دهد و استعدادی در رسیدن به مدارج بالاتر دارد یا خیر.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=295451

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x