تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

تأثیر عجیب “چاقی” بر نمرات درسی

  • کد خبر : 28911
  • 23 اسفند 1392 - 10:13
تأثیر عجیب “چاقی” بر نمرات درسی

دانشمندان رابطهٔ عجیبی بین چاقی و عملکرد متفاوت درسی در دانش آموزان پیدا کرده‌اند.

 

به گزارش خبرنگار علمی کمال مهر، محققان با انجام آزمایش بر روی دانش‌آموزان پی برده‌اند که دانش‌آموزانی که دچار اضافه وزن می‌باشند در پاسخگویی به سوال‌ها و انجام عکس‌العمل در مقابل پرسش‌ها آهسته‌تر از دانش‌آموزان با وزن نرمال یا حتی لاغر هستند.
گفتنی است، پزشکان همچنین ارتباطی بین نمرات ضعیف دانش‌آموزان و اضافه وزن آن‌ها پیدا کرده‌اند که نشان می‌دهد وزن زیاد دانش‌آموز عملکرد درسی و حتی ذهنی او را کاهش می‌دهد.
بررسی‌ها نشان می‌دهند، پزشکان برای جلوگیری از به وجود آمدن مشکل چاقی و اضافه وزن در کودکان و نوجوانان توصیه می‌کنند، والدین از زمان نوزادی و خردسالی کودک نظارت مستقیم بر وزن کودک داشته باشند و با مشاوره با متخصص تغذیه رژیم غذایی مطلوبی برای کودکان خود در نظر گیرند.
یکی از مشکلات شایع امروزی کم‌تحرکی کودکان به دلیل رواج یافتن انواع وسایل بازی الکترونیکی و دیجیتالی است که تحرک فیزیکی آن‌ها را کم می‌کند.
برای رفع اضافه وزن و چاقی کودک در صورتی که مشکل پزشکی و یا بیماری خاصی وجود نداشته باشد، رژیم غذایی، ورزش و تغذیهٔ سالم می‌تواند راه‌گشا باشد.
پزشکان در ‌‌نهایت تغذیه با شیر مادر را یکی از گام‌های بسیار بلند و تأثیرگذار در کنترل وزن نوزاد و جلوگیری از چاقی او در سال‌های بزرگسالی معرفی می‌کنند.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=28911

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x