تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

هوای «سیزده بدر» البرز سرد و بارانی است

  • کد خبر : 283866
  • 12 فروردین 1402 - 10:26

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با هشدار به گردشگران اعلام کرد: طبق پیش بینی هواشناسی، هوای روز سیزده بدر این استان سرد و بارانی است.

منوچهر غفاری شامگاه پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی و پیرو هشدار کشاورزی سطح نارنجی، تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از فعالیت سامانه بارشی تندری و زود گذر و سرد از فردا جمعه تا یکشنبه هفته آینده در منطقه البرز مرکزی است.
وی اظهار کرد: به موجب فعالیت این سامانه، رگبار ساعتی باران و رعد و برق، تگرگ، بعضی ساعات وزش باد شدید، در ارتفاعات رگبار و کولاک برف و مه آلودگی مورد انتظار است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرزخاطر نشان کرد: با توجه به پیش بینی بارش رگبار باران و برف، رعد و برق، تگرگ، وزش باد شدید و کاهش محسوس دما ضرورت دارد فرمانداران و اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان تدابیر لازم را اتخاذ کنند.
غفاری یادآور شد: آغاز فعالیت این سامانه روز جمعه با رگبار و رعد و برق، تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، رگبار برف در نیمه شمالی استان و کاهش محسوس دما آغاز شده و تا روز یکشنبه با وزش باد شدید، بارش پراکنده باران، ارتفاعات بارش و کولاک برف، کاهش محسوس دما و یخبندان ادامه خواهد داشت.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری، آبگرفتگی موقت معابر و اختلال تردد، لغزندگی سطح جاده ها، ریزش سنگ، کاهش دید در ارتفاعات و جاده های کوهستانی، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، شکسته شدن شاخه ها و سقوط اجسام و تابلوهای تبلیغاتی سست را از جمله مخاطرات این سامانه برشمرد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=283866

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x