تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
0

افزایش میزان گردشگری داخلی با وجود مشکلات اقتصادی/ مقصران گرانی در حاشیه‌ی امن!

  • کد خبر : 283832
  • 09 فروردین 1402 - 0:15
افزایش میزان گردشگری داخلی با وجود مشکلات اقتصادی/ مقصران گرانی در حاشیه‌ی امن!

گزارش های مختلف حاکی از آنست که مردم ایران علیرغم مشکلات اقتصادی اما اقبال فراوانی به سفرهای نوروزی نشان داده‌اند.

سرویس سیاست کمال مهر«وبلاگ کمال مهر» خوانشی است روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم.

۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی کمال مهر همراه باشید.

***

افزایش میزان گردشگری داخلی با وجود مشکلات اقتصادی

افزایش میزان گردشگری داخلی با وجود مشکلات اقتصادی/ مقصران گرانی در حاشیه‌ی امن!

گزارش‌های مختلف از استانهای کشور حاکی از آن است که میزان سفرهای نوروزی مردم نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است.

مثلا مدیر کل اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمان خبر داده است که میزان اقامت نوروزی گردشگران در کرمان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.[۱]

و یا مدیر مجتمع سیاحتی علیصدر همدان، میزان بازدیدهای نوروزی از این مجتمع را ۱۵ درصد بیشتر از سال گذشته معرفی کرده است.[۲]

در همین حال سایت جماران اخیرا به نقل از “ستاد هماهنگی خدمات سفر” از ۳.۵ درصد کاهش سفرهای خارجی ایرانی‌ها در روزهای ابتدایی نوروز ۱۴۰۲ خبر داد و آمار اقامت مسافران نوروزی در سراسر کشور را ۱۹ میلیون نفر اعلام کرد.[۳]

*این آمار امیدبخش حاکی از آنست که نگاه عمده ای از مدعیان جامعه شناسی و سیاست ورزی در ایران که دائما از سیه روزی و ناامیدی و غمگینی مردم ایران سخن می گویند؛ هرگز یک نگاه درست نیست.

دقت شود که این افزایش سفرهای داخلی در بحبوحه مشکلات اقتصادی، گرانی بیقاعده و انتقادات از عملکرد مسئولان دولت رخ داده است. رخدادی که نشان میدهد نگاه مردم ایران به زندگی و مسائل روز یک نگاه منطقی است. نگاهی منطقی که مشکلات را در کنار امیدها می بیند، خود را در بن‌بست احساس نمی کند و مهمتر از همه اینکه بر خلاف نظر برخی مدعیان جامعه شناسی و سیاست ورزی، با وجود تمام مشکلات اما می خواهد در ساحت ایران عزیز زندگی کند، شاد باشد و ببالد.

این آمار امیدبخش در عین حال تکلیف سنگین‌تری را در مقابل مسئولان دولتی قرار می دهد… چه اینکه اگر مشکلات اقتصادی و گرانی بیقاعده نبود؛ مردم عزیز ایران حتما تعطیلات شیرین تری می داشتند و با مشکلات کمتری در تسهیلات سفر خود برخوردار بودند. اما ناکارآمدی، نبود نظارت بر بازار و منزوی کردن نخبگان سبب شده است که زندگی مردم با مشکلات عدیده ای مواجه شود.

مسئله کاهش سفرهای خارجی نیز طبعا به دلیل وجود گرانی های بیقاعده رخ داده است که البته این اتفاق در روی دیگر خود افزایش سفرهای داخلی را رقم زده است.

***

مقصران گرانی در حاشیه‌ی امن!

افزایش میزان گردشگری داخلی با وجود مشکلات اقتصادی/ مقصران گرانی در حاشیه‌ی امن!

فرزاد آقایی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران اخیرا طی اظهاراتی در قرارگاه گشت‌های مشترک طرح نوروز و ماه مبارک رمضان گفته است: یکی از حوزه‌های ورود سازمان تعزیرات حکومتی در بازار شب عید، موضوع میوه و تره بار بود که میوه از جهت تأمین و تنظیم بازار وضع خوبی نداشت.

به گزارش ایسنا، وی افزود: با اینکه جهاد کشاورزی مسئولیت عرضه ۴ هزار تن پرتقال و ۲ هزار تن سیب را به عهده گرفته بود اما متاسفانه تا شب عید نتوانست هزار تن نیز توزیع کند و از طرف دیگر میوه‌های توزیع شده به خصوص سیب، کیفیت لازم را نداشت.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران با بیان اینکه میوه در میدان ارزان‌تر از قیمت تنظیم بازاری بوده است، گفت: روسای شعب با توجه به نارضایتی مردم به صورت شبانه‌روزی در میادین تره و بار مستقر شدند و سعی کردیم میوه باکیفیت و قیمت مناسب به دست مردم برسد.[۴]

*نکته ای که در اظهارات آقایی دائما خود را به ذهن متبادر می کند اینست که پس مقصر این رخدادها کیست و چرا نامی از او یا آنها برده نمی شود؟!

باید دانست که همین سکوتها در قبال مقصران گرانی بازار است که موجب شده معیشت مردم به گروگان “گرانی بیقاعده” برود و دچار تلاطم شود.

***

۱_https://irna.ir/xjM4XZ

۲_https://irna.ir/xjM4Pf

۳_https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1589374

۴_isna.ir/xdNBHz

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=283832

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x